Demagnetiseren of ontmythologiseren

Gestart door Mexicaanse Hond, april 20, 2010, 08:41:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Maurice op april 20, 2010, 22:39:20
Kijk, dit is weer interessante materie!  notworthy
Polycarbonaat kan dus zwerfstromen opwekken als deze in contact komt met een krachtige magneet? Waar kunnen we die magneet vinden?

Je wilt niet weten wat mijn Karbonade opwekt na het nuttigen ervan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: lo op april 20, 2010, 22:41:43
Misschien nog eens een paar keer proberen en zo objectief mogelijk proberen te beoordelen. Ik ben wel heel erg benieuwd eigenlijk naar jou oordeel :yes:

groet,

lo
Ik zal dit binnenkort weer eens serieus proberen  :yes:
Maar ik denk dat ik mijn keten grotere problemen heb dan wat met die cd opgelost zou kunnen worden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Dat zal die CD ongetwijfeld niet oplossen nee :-D (Zou wel wat zijn, met 1 pilletje alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen)
Maar of ie van invloed is op het signaal uit je CD spelert ben ik toch erg benieuwd naar pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: lo op april 21, 2010, 19:01:19
Maar of ie van invloed is op het signaal uit je CD spelert ben ik toch erg benieuwd naar pompom

groet,

lo
Dat moet je zelf uit proberen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Ik heb die CD niet en Maurice wel :wink:
Ben benieuwd naar zijn oordeel :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Je wil toch niet beweren dat jij die CD ook hebt hè :-D notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: lo op april 21, 2010, 20:04:28
Je wil toch niet beweren dat jij die CD ook hebt hè :-D notworthy

groet,

lo
Nee, maar ik heb wel een mening. :evil:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Ik denk dat ik je mening al wel kan raden :-D
Maar misschien vergis ik me ontzettend.
Als je me wil verrassen mag dat pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op april 21, 2010, 20:26:42
Nee, maar ik heb wel een mening. :evil:
Toch wel een eigen mening hoop ik? En in hoeverre wordt die mening beïnvloed doordat je statisch geladen bent? :wink:

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 21, 2010, 21:17:46

Toch wel een eigen mening hoop ik? En in hoeverre wordt die mening beïnvloed doordat je statisch geladen bent? :wink:
Wat denk jij dan. Ik ben statisch geladen totdat ik de cd speler aanraak. Mijn omgeving vindt nog niet dat ik verander als ik statisch ben, dit is blind getest. 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: lo op april 21, 2010, 20:32:11
Ik denk dat ik je mening al wel kan raden :-D
Maar misschien vergis ik me ontzettend.
Als je me wil verrassen mag dat pompom

groet,

lo
Ik kan je niet verrassen. Als een cd met herrie iets zou doen, er zijn meer cd's met herrie. Ik hoorde laatst in Sneek tijdens de analoog dagen bij Audio-Selectief een LP met Patricia B., alles wat daarna kwam klonk sprankelend. Misschien een idee, ze heeft ook cd's.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

EJT

Ik kocht de Furutech voor de klank verbetering.
Inderdaad het wordt luchtiger na de demag actie.

Ik repareer ook veel en gebruik vaak een cdspeler als toongenerator met test cd.
Niet een uurtje ofzo, die cd heeft jaren gedraaid en veel....
Toen kocht ik een oude cd104 / Philips.
Hoewel die alles vreet kreeg ik die testcd niet aan de praat...
Ik hoorde de focus spoel die de lens aanstuurt klapperen.
Nog een keer inlezen, nog een keer...
Zelfde resultaat.
Toen op de Furutech...
Weg klapperen en spelen en weer meten :yes:

De cd draait langs die focusspoel en dat zal allicht wat op de cd achterlaten.
Zo'n magneet cd zal dan later weer de focusspoel beinvloeden.

byebye
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3