Bluray speler

Gestart door Janver, maart 23, 2010, 17:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt tot Bluray speler.

Een Marantz BD-5004 kost +- 500 euro.
Een Panasonic BD60 kost +- 150 euro
Een Sharp BD-HP 22 kost +- 200 Euro

Loont het zich om Marantz BD-5004 te kopen die vele malen duurder is dan de meeste normale BD spelers?
Waarin moet ik het verschil zien en hoe uit zich dat?

Ik zie het namelijk even niet. Is de digitale geluidskwaliteit beter of is het beeld beter?

Ik heb zelf een Marantz SR6004 en een LCD: Sharp 37LX20E.

Ken joe help mee?


Hier kan uw reclame staan!

Vlearmoes

Kies voor de sharp of pana   om alleen te gebruiken bij BD kijken   :yes:

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

joep

Heb een Philips Blu-ray speler gekocht (zie de set van Joep). Gebruik hem alleen om naar Blu-ray plaatjes en dvd'tjes te bekijken op een 47inch. Is gewoon een prima ding 100 euro voor uitgegeven. Zag het nut niet om er meer voor uit te geven.

jowa

Heb zelf een sony gekocht, omdat ik dan één afstandsbediening kan gebruiken.
Pas als je de Bluray ook voor audio gaat gebruiken kan je er aan denken om meer te investeren.

Verder ligt het er ook aan of je visueel een plaatje wil van alleen Marantz componenten uit de laatste serie, kan ook wat waard zijn  :-D

Mexicaanse Hond

Als je van gamen houdt, dan kun je ook een Playstation 3 overwegen.   

Janver

Ik hou een beetje van gamen, maar Playstation werd mij verboden.

De style van Marantz is natuurlijk onge-evenaard maar om daar ruim 300 euro meer aan uit te geven. Heb ik eigenlijk weinig behoefte aan. Tenzij je werkelijk merkt dat de kwaliteit vooruit springt.

Hoe zit het eigenlijk met afspelen van CD's is dat vele malen beter bij Marantz of maakt het niks meer uit vanwege HDMI aansluiting naar receiver?

Even een vraag waarop een dom antwoord gegeven kan worden: wordt een DAC gebruikt bij HDMI/Optische kabel? Is de kwaliteit daarvan merkbaar?

Ik ben me in ieder geval aan het orienteren. Ik ben geen audiofiel, ik ben zojuist in de hifi wereld gestapt en heb als eerste een Marantz Sr 6004 gekocht. Nu nog speakers & Cd/dvd/bluray speler. Mijn huidige dvd speler wil geen geluid en beeld sturen naar de receiver.
Hier kan uw reclame staan!

Mexicaanse Hond

Citaat van: Janver op maart 23, 2010, 18:57:36
Ik hou een beetje van gamen, maar Playstation werd mij verboden.


Door de dokter of door de vrouw?  :-D 

Janver

De vrouw natuurlijk.

Een wii is genoeg volgens haar.

Ze is natuurlijk bang dat ik meer met een PS3 speel dan met .......
Hier kan uw reclame staan!

Mexicaanse Hond


WimPeu

Citaat van: Janver op maart 23, 2010, 19:08:15
De vrouw natuurlijk.

Een wii is genoeg volgens haar.

Ze is natuurlijk bang dat ik meer met een PS3 speel dan met .......


Is ook wel een sexy ding hoor....zo'n PS3 redface

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#10


oef wat een lolly ding.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa


Janver

De kogel is door de kerk en dat is in Chili(waar ik nu zit) op dit moment niet zo moeilijk. In de buurt van Concepcion.

Ik heb de LG BD390 gekocht.

Gelezen dat deze stil is, netwerk verbinding heeft(soort van Media player) en volgens blurayspelers.nl de beste koop(ik weet niet of ik dat kan geloven.)

Ik ben nu al gespand voor de luistersessie over één maand. Dan kan ik eindelijk in NL luistersessie houden. Ik hoop dat Focal 716 W dan nog beschikbaar is. Maar dat is natuurlijk nog steeds wachten op de sessie zelf. Misschien klinkt de Dali Ikon 6/7 toch beter.

Thanks!
Hier kan uw reclame staan!

mars

Citaat van: jowa op maart 23, 2010, 19:53:38
:schater: Broeva, haro


hehehehe

Ook in de ketel met toverdrank gevallen toen je klein was?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Wie?  :-o Ikke?  :?
Nee hoor, alleen er een tik van overgehouden  :-D