Citaat van: jwx op februari 28, 2010, 12:27:45
hoor ik vaker
dat het uitgangs signaal te hard is standaars is 2V of de nieuwere spelers doen meer
of wat je ook wel is hoort zijn die verzwakkers van 10db
zelf heb ik een test cd van POL Audio en je raad het al opgenomen -10d/b
Dat is ook de reden waarom ik een aanpassing heb laten doen aan mijn PM14. Er zijn zo veel cd's die TE hard zijn opgenomen dat er bijna geen regelbereik meer is. Ik neem aan dat velen hier "last" van hebben, alleen let ik er misschien veel te veel op! Nu is het de goedkoopste oplossing zoals ik het heb laten doen. Anders zou je verzwakkers voor meerdere lijningangen moeten kopen, bijv. ook voor de tuner e.d.
Bij mij gaat de demping nu op voor alle lijningangen en ik kan absoluut niet zeggen dat ik last heb van dynamiekverlies oid. Ik heb zelfs het idee dat het rustiger/verfijnder is gaan klinken!
Er wordt vaak gezegd dat je bijv. met die Rothwell attenuators last krijgt van o.a. dynamiekverlies. Dit wordt verklaard omdat het signaal al "vroeg" wordt verzwakt, dan moet het signaal nog door de hele amp heen. In mijn geval is het signaal nog "origineel" tot aan de volumeknop, dan wordt het verzwakt en de VV versterkt het weer.
Die hard opgenomen cd's zijn vaak van het populaire genre. Ik heb hier enkele cd's waar ik die verzwakking eigenlijk niet nodig heb. Bij die cd's staat de knop zo maar op 3/4. Dit zijn cd's die vaak niet in de gewone cd winkel liggen.
Bijv. cd's van Fritz de With, Kari Bremnes, Mary Black, Tracy Chapman, Eric Clapton en zo nog enkele. Maar het overgrote deel....
Blij met de aanpassing in ieder geval