Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: thuisbios op april 18, 2011, 12:52:58
het wordt wel tijd dat de cd , audio kwaltijd wordt geupgrade. een breder spectrum en dubbele resolutie
want opname capasiteid is geen probleem meer. pak maar een dvd. en het leifst multy treak zoals sacd.5.1.

wat moet er geupgrade worden dan ?

wat bedoel je met spectrum en resolutie  HLP

geen appels met peren gaan vergelijken  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Volgens mij hebben ze dat met SACD al gedaan en is jammerlijk geflopt. CD, HD opslag ed is allemaal op termijn niet meer nodig. Spotify ed is er dat soort bron materiaal is volgens mij de toekomst.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Gevalletje jammer, maar te vroeg uitgebracht en door de wet van de remmende voorsprong niet door iets anders vervangen.

Bovendien kan het de meerderheid van de mensen niets schelen. Die vinden mp3 128 al goed genoeg, die audicien van Renes59 waarschijnlijk ook.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: f.luisteraar op april 18, 2011, 18:08:55
die audicien van Renes59 waarschijnlijk ook.
Ik zou zeggen durf eens te gaan. Na een gehoortest zullen de cijfertjes genoeg zeggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op april 18, 2011, 18:16:09
Ik zou zeggen durf eens te gaan. Na een gehoortest zullen de cijfertjes genoeg zeggen.
Ik wil best gaan, hoor. Maar zolang ik nog verschil hoor tussen een CD en een SACD ben ik nog niet aan een gehoorapparaat toe.

renes59

Dan ben je een gelukkig man wat audio betreft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op april 18, 2011, 17:08:41
Volgens mij hebben ze dat met SACD al gedaan en is jammerlijk geflopt. CD, HD opslag ed is allemaal op termijn niet meer nodig. Spotify ed is er dat soort bron materiaal is volgens mij de toekomst.
Mensen gaan inderdaad voor gemak en het liefs voor gratis. Kijk wat dat laatste maar eens naar de reacties nu Spotify zijn voorwaarden gaat veranderen.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op april 18, 2011, 18:20:34
Dan ben je een gelukkig man wat audio betreft.
Inderdaad, hoewel het ook zo zijn nadelen heeft.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 18, 2011, 18:17:49
Ik wil best gaan, hoor. Maar zolang ik nog verschil hoor tussen een CD en een SACD ben ik nog niet aan een gehoorapparaat toe.
wel interessant bij de buren

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=16821.0
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Als je het niet erg vindt ga ik dat niet lezen. Ik weet wat ik hoor en wat anderen er van vinden boeit me niet.

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op april 18, 2011, 18:21:23
Mensen gaan inderdaad voor gemak en het liefs voor gratis. Kijk wat dat laatste maar eens naar de reacties nu Spotify zijn voorwaarden gaat veranderen.

Weet niet welke voorwaarden Spotify gaat veranderen maar ik heb al een betaal abo dus niet gratis luisteren. Wil ook best voor die on-line dingen betalen als de kwaliteit (zowel geluid als de praktische werking van de service) maar goed is. Bij Spotify heb je dat nu wel. Spotify op je IPhone en met een USB kabeltje naar je HIFI set toe. Overal waar je bent al je favo muziek in de zeer acceptabele 320kbps. Thuis op de Squeezebox natuurlijk! HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Het is niet alleen wat anderen vinden, het zijn ook nog eens techneuten die die kastjes zelf kunnen ontwikkelen.
Ik zou dat soort informatie niet zomaar in de wind slaan, dat wat 'daar' wat te ver wordt doorgevoerd is 'hier' totaal onbelangrijk lijkt wel.
En dat is de theorie....  :-)

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 18, 2011, 18:38:34
Als je het niet erg vindt ga ik dat niet lezen. Ik weet wat ik hoor en wat anderen er van vinden boeit me niet.

Jammer, dan lees je wat meer over het wel en niet van sacd, met jouw opmerking maak je elke discussie stuk Harry

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op april 18, 2011, 21:16:34
Jammer, dan lees je wat meer over het wel en niet van sacd, met jouw opmerking maak je elke discussie stuk Harry
Nee hoor. Men discussieert maar tot men een ons weegt. Ik ben toch niet verplicht daaraan mee te doen? Bovendien is die discussie hier off topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op april 18, 2011, 19:08:11
Weet niet welke voorwaarden Spotify gaat veranderen maar ik heb al een betaal abo dus niet gratis luisteren. Wil ook best voor die on-line dingen betalen als de kwaliteit (zowel geluid als de praktische werking van de service) maar goed is. Bij Spotify heb je dat nu wel. Spotify op je IPhone en met een USB kabeltje naar je HIFI set toe. Overal waar je bent al je favo muziek in de zeer acceptabele 320kbps. Thuis op de Squeezebox natuurlijk! HB
Is zeker acceptabel, maar betalen voor MP3's?