je eigen oren geven de uitslag in deze, denk ik tenminste.
maar ik zou het handmatig doen.
je kan nu eenmaal niet verwachten dat de ingebouwde audessy een stereo DSP systeem van 2000euro kan evenaren op alle kanalen.
en dat hoeft ook niet, ik denk dat wanneer je een erg lastige ruimte hebt dat het wel wat voor je kan betekenen.
maar dan zit de beperking dus al in de ruimte, en dan stapel je correctie op correctie.
de basis moet goed zijn, dan heb je dit niet nodig. vind ik.
dus heb je een enigsinds correcte ruimte met een overwogen opstelling van de speakers, dan heb je dit denk ik niet nodig.
ik zoek problemen in de hardware, niet de software.
maw, demping/plaatsing/apparatuur (en dan vooral speakers) ed.
een geheel correcte ruimte en dito opstelling behoeft amper aanpassing in het geluidsdomein, en dat is wat je zou moeten nastreven.
dat lukt uiteraard niet in de huiskamer, in een luiserruimte is dit al moeilijk.
vandaar dat ik zeg speakers met bijbehorende DSP software.
aktief aangestuurd met een actief DSP filter.
dan kan je receiver gewoon lekker knallen zonder al te veel rekenwerk, -en de correctie wordt in de speaker geregeld binnen de tolerantie van de speaker, veranderingen zonder grove dynamiek verlies.
spelen met de audessy kan natuurlijk geen kwaad, het kan best zo zijn dat er voor jou een acceptabel geluid uit komt. beter dan wanneer je het zelf probeerd. prima toch!!