Beste forumleden, ik ben door wat zoekwerk terechtgekomen op dit forum,mij maar meteen lid gemaakt :p
Ik heb vorige week een CD 60 gekocht op ebay, sommige zullen het veel vinde, voor 115€, maar ik ehb dit gedaan omdat er een super goed loopwerk inzit (CDM4-19) en ik eignelijk nog een splinternieuw loopwerk ervoor liggen heb,en de "legendarische" TDA1741A, die nu meer geroemd word voor zijn eigen klankkarakter (dus geen 1-bitters, of multi gigantische upgescalede versies
Het beestje is in 1989 geintroduceerd, dusja al 21 jaar oud. Ik wist al lang dat de enkelstraals cdm4 loopwerken super zijn (heb nog een Beocenter 2500 met ook radiale draaiarm en tda1741,en die klinkt stukken beter dan de cdpro).
Ik heb de servicemanual van deze cdspeler. Ik wilde enkele verbeteringen-modificaties aanbrengen,maar niet verkloten. Ik bouw zelf ook buizen versterkers dus ik weet wel wat ik doe,dus geen verminkingen
Ik denk dat ik eerst de opamp's ga vervangen door betere,en dan nieuwe elco's erin. Zou het zinvol zijn een externe klokoscillator te gebruiken of niet? Toen ik de cdspeler ontving,en hem installeerde, hoorde ik wel direct hoe lekker die klonk. Ik zal maar nix aan de c's aan de dac veranderen (smd types, zijn 100nf, men adviseert om er 220 of 330nf van te maken. Maar ik ga dit niet doen. Iemand ideeën welke opamp's ik zou gebruiken? Voor de elco's ga ik Elna Silmic nemen. Normaal ben ik anti-opamp,maar ik ga wel trug opamp's erin doen en gn ECC-buisjes erin doen want er eis eigelijk te weinig plaats voor die mod. En wil eigejk niets echt modificeren... alleen verbeteren.