prijs verhouding pm15s1 en pm8003 nu wel erg klein.

Gestart door Sander, januari 16, 2010, 14:14:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

#30
Citaat van: RonaldW op januari 19, 2010, 19:49:04
Tja, van koper weet ik niets anders dan dit de DE geleider is voor stroom, aluminium daarin tegen HET materiaal om warmte af te voeren, daarom is een motorblok van je auto en het tandwielhuis van een stuk elektrisch gereedschap hiervan, terwijl het stroomgeleidende gedeelte van elektrisch gereedschap toch echt van koper moet zijn wil je wat goeds hebben.
Bij lasapparatuur bouwen ze die goedkope dingetjes met aluminium of gedeeltelijk aluminium spoel en de "echte"
las trafo's toch echt met vette koperen spoelen, oftewel met welk doel word dit gemonteerd ?
nu we het toch over oa auto's hebben,koper is een betere warmte geleider dan aluminium,de betere radiateur heeft namelijk een koper legering ,aluminium word meestal gekozen omdat het lichter is en ook een stuk goedkoper,men spreekt trouwens niet van een aluminium blok (wel in de volksmond) maar van een aluminium legering,aluminium is te zacht om daar een motorblok van te maken.

Technisch zuiver aluminium is ongelegeerd aluminium met een zuiverheidsgraad tussen 99 en 99,9% (meestal zo'n 99,5% met als rest Fe en Si) en is verder vrij van bijmengingen die de corrosieweerstand nadelig zouden kunnen beïnvloeden.Het wordt ook gebruikt vanwege zijn goede elektrische geleidbaarheid  (k = 36.106 S/m) en zijn geringe gewicht (r = 2,7 kg/m3) gebruikt voor draad, kabel, stroomstaven enz.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BernHardN


audiofreak1

Het prijsverschil is zo laag dat ik ook voor de PM15 zou gaan. Een ontzettend fijne versterker. Op de zaak draai ik met een PM8003. Klinkt ook goed maar de PM15 voelt veel beter aan. Gewicht ligt ook wat hoger.
Een absolute aanrader. Let wel goed op bij Stassen want vaak zit er iets achter! Ze doen amper zaken met Marantz Nederland.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

JohnWx

Citaat van: audiofreak1 op januari 20, 2010, 21:12:48
Het prijsverschil is zo laag dat ik ook voor de PM15 zou gaan. Een ontzettend fijne versterker. Op de zaak draai ik met een PM8003. Klinkt ook goed maar de PM15 voelt veel beter aan. Gewicht ligt ook wat hoger.
Een absolute aanrader. Let wel goed op bij Stassen want vaak zit er iets achter! Ze doen amper zaken met Marantz Nederland.

Ze zijn gewoon ook een dealer ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


TurboMarco

Niks mis met de duitsers  :-) ,garantie is garantie .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 21, 2010, 00:26:47
Niks mis met de duitsers  :-) ,garantie is garantie .
Je koopt zo een ding bij een winkel niet bij een merk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gouden Kabeltjes

PM15S1 is voor dat geld prima versterker. Heb er al jaren een en altijd zeer tevreden geweest. Kocht hem destijds, begin 2006, voor 1200 euro, toen ook al een flink stuk onder de nieuwprijs.

Reden voor prijsverlaging is volgens mij dat marantz niet al te strikt is richting verkopers met advies prijs handhaving. En er zit natuurlijk altijd een flinke marge tussen inkoop en adviesprijs.

In geval Stassen is het natuurlijk een demo model, dus daar mag meer van af. En bovendien 'oud model' aangezien de PM15S2 net gelanceerd is.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

JohnWx

Citaat van: Gouden Kabeltjes op januari 22, 2010, 19:46:18
PM15S1 is voor dat geld prima versterker. Heb er al jaren een en altijd zeer tevreden geweest. Kocht hem destijds, begin 2006, voor 1200 euro, toen ook al een flink stuk onder de nieuwprijs.

Reden voor prijsverlaging is volgens mij dat marantz niet al te strikt is richting verkopers met advies prijs handhaving. En er zit natuurlijk altijd een flinke marge tussen inkoop en adviesprijs.

In geval Stassen is het natuurlijk een demo model, dus daar mag meer van af. En bovendien 'oud model' aangezien de PM15S2 net gelanceerd is.


Als een versterker end of life is krijg je voor je voorraad van rantz wat centjes om in het artikel te stoppen om de oude lijn te verkopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Ik vindt het altijd moeilijk om te oordelen over dit soort dingen. Ik zelf heb liever mijn 8003 dan de 15. Wel heb ik liever de 11 in plaats van de 8003. Zelf vindt ik de 15 te kil klinken en daarom naar mijn smaak weg tekort schiet.

Het is maar net wat je verwacht en wat je wilt hebben. En ja koper of niet, maak er een aarde kabel aan en je hebt een super goede aarde en daar kan geen koper laagje tegen aan.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

todiroy

Heb over twee weken terug een PM8003 gekocht voor €599 nieuw.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

kdt

Als het verschil tussen de 8003 en de 15 net zo groot is als de 8000 en de 17 dan is de keus niet moeilijk: direct voor de 15 gaan  hello hello
De range lijn is toch duidlijk "minder" dan de premiumlijn.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

JohnWx

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 21:16:22
Ik dacht destijds eens gelezen te hebben dat de 15S1 helemaal niks was? De bas zou als een kudde olifanten over je heen rollen en daartussen werd dan wat hoog gesprenkeld of zoiets. Is dat niet meer aan de orde??

stupid

Er is een verschil tussen lezen en horen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

merlin

Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)