on-topic blijven....

Gestart door mahansz, januari 02, 2010, 10:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

heren,

ik wil het volgende even onder de aandacht brengen om te meningen hieromtrent te peilen:
Ik bemerk steeds vaker dat de topics minder gefocused blijven, m.a.w. het gaat over van alles behalve het topic-onderwerp... Opzich is dat natuurlijk bere-gezellig, maar het wordt er natuurlijk niet overzichtelijker op, plus het forum is daardoor wel minder toegankelijk voor buitenstaanders (denk ik).
Nu kan iedereen gelijk zeggen: "da's de verantwoordelijkheid van de moderators om dit in goede banen te leiden", maar daar hebben we zelf natuurlijk ook een aandeel in.

Ik wil eigenlijk meer peilen hoe de meningen hierover zijn:
1. vinden meer mensen dit, of ben ik de enige?
2. En als je dit ook van mening bent, moet hier dan wat aan gebeuren, of is het wel gezellig zo?
3. Als laatste, wanneer hier wat aan moet gebeuren, hoe moet dit dan aangepakt worden (en niet gelijk zeggen dat de moderators dit moeten controleren, da's te makkelijk (en een dagtaak :lol:), maar kom met constructieve oplossingen).

ps. het is niet mijn bedoeling om een waardeoordeel te vellen, maar ik wil simpelweg een goede discussie hieromtrent opstarten



Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Ik vind een beetje ouwehoeren wel gezellig en ik probeer het ook on-topic te houden of weer terug te brengen, maar ik zal je kritiek ter harte nemen. Ik hoop alleen niet dat het een gortdroog techneutenforum wordt met verbeten discussies.  :no:

Stadium III

Meestal blijven we wel ontopic 8-)

Set's van leden is wel meer oftopic maar dat vindt ik zeker ook wel kunnen omdat het over de persoon zelf gaat en omhang eromheen
Als er nieuwe leden komen met hun vragen worden die meestal ook wel weer snel beantwoord dus dat er daarnaar wat off topic gegaan wordt heb ik zeker geen moeite mee

Verder is de Harde kern op het forum voort wel zover dat je elkaar wel door hebt en men weet goed tot hoever het moet gaan  :-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Citaat van: Stadium III op januari 02, 2010, 10:45:10
Verder is de Harde kern op het forum voort wel zover dat je elkaar wel door hebt en men weet goed tot hoever het moet gaan  :-)
Dat ik ooit nog eens tot de harde kern zou behoren, laat mijn moeder het niet horen.  :-D
Sorry mahansz, beetje off-topic.  :-P :wink:

lo

Gezellig een klein "uitstapje" maken is een van de redenen dat het hier zo leuk is volgens mij. Even of-topic moet dus kunnen in mijn beeld :-D zo leer je elkaar wel kennen vind ik en dat vind ik tof hier pompom
Daarnaast zijn we groot genoeg, denk ik :angel:, om elkaar te helpen als er teveel wordt afgeweken.
Misschien kan de oorspronkelijke topic starter ook een rolletje in deze op zich nemen. Als je een topic start blijf je toch altijd mee kijken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RonaldW

Het 1 lijd tot het ander, indien blijkt dat het wel heel erg of-topic word valt er meestal het besluit dat er een nieuw topic word aangemaakt, anderzijds kunnen we zelf, als gebruikers, elkaar erop wijzen dat we afwijken, de informele wijze waarop we met elkaar omgaan en de sfeer van het marantz forum vind ik persoonlijk wel heeeeeel prettig.. een dan maar regelmatig of-topic
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Dennis E36

 stupid

Mocht het echt te erg worden vindt, hoop ik, niemand het erg dat de TS of een andere gebruiker aangeeft dat er weer on-topic gegaan moet worden. Sfeer op dit forum is top :yes: HB hello
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

dmeerpa

Zoals het nu is vind ik het hartstikke leuk. Met moet al eens kunnen lachen. Je kan wel zeggen we hebben nog "Café de dikke elco" hebben maar dat is niet hetzelfde. Dit gebeurt spontaan in een gesprek in een bepaald topic.

Voor mij mag het blijven zoals het is  HB
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op januari 02, 2010, 11:29:57
Zoals het nu is vind ik het hartstikke leuk. Met moet al eens kunnen lachen. Je kan wel zeggen we hebben nog "Café de dikke elco" hebben maar dat is niet hetzelfde. Dit gebeurt spontaan in een gesprek in een bepaald topic.

Voor mij mag het blijven zoals het is  HB

stupid
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Citaat van: dmeerpa op januari 02, 2010, 11:29:57
Zoals het nu is vind ik het hartstikke leuk. Met moet al eens kunnen lachen. Je kan wel zeggen we hebben nog "Café de dikke elco" hebben maar dat is niet hetzelfde. Dit gebeurt spontaan in een gesprek in een bepaald topic.

Voor mij mag het blijven zoals het is  HB

Ik heb hier niets aan toe te voegen, ik vind het prima zo :-D HB

Groet Marcel.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 10:36:47
Ik vind een beetje ouwehoeren wel gezellig en ik probeer het ook on-topic te houden of weer terug te brengen, maar ik zal je kritiek ter harte nemen. Ik hoop alleen niet dat het een gortdroog techneutenforum wordt met verbeten discussies.  :no:

oi

AMEN!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

ik vindt het ook prima zo  :-) en het is gewoon gezzelig hier  :yes:  byebye

alleen als het teveel of langdurig offtopic gaat moet er wat van worden gezegd of eventueel nieuw topic worden geopend , beetje ouwehoeren of offtopic moet wel kunnen  pompom

maar zoals ik het zie gebeurt dat al

Mexicaanse Hond

Mmm, tot nu toe is het optie 1. Zijn er echt geen andere meningen?

mahansz

om mijn mening ook even te ventileren: opzich heb ik wel af en toe zo iets van: "tjemig wat een pagina-lang geleuter", maar opzich vind ik het niet echt nodig om hier regels voor te maken. Maar als de abitie bijv. is om van dit forum een internationaal forum te maken (ik noem maar wat....), dan zou ik een andere mening hebben omtrent regels
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Een internationaal forum in het Nederlands?  :schater: :schater: :schater: