Ah, ik heb nieuwe informatie van degene die me een nieuwe STK3102IV opgestuurd had.
Die STK's gaan niet stuk vanwege de hitte, maar door de warmte verschillen bij het steeds aan en uit zetten van de versterker! (Het is een SMD printje).
Water cooling heeft dus absuluut geen zin, wel een extra koelblokje erop plakken (met coolpasta ertussen) zal de temperatuur verschillen weer wat doen afnemen, waardoor hij langer mee zal gaan, maar stuk gaat ie na zoveel jaren al na gelang aan en uit zetten toch weer!
Helaas heb ik geen foto, ik zal van de week even kijken of ik iemand kan vinden die een camera heeft om dichtbij te fotograveren.
Eigenlijk is het niet zo moeilijk, je sloopt ergens een koelblokje uit, of gaat naar een pc winkel en koopt een (paar) kleine koelblokjes, wat koelpasta (deze heb je toch moeten kopen voor het vervangen van de STK) en ikzelf heb het koelblokje met een klemmetje vastgezet en dat klemmetje is ook van aluminium, dus die levert ook zijn bijdrage voor extra koeling.
Je hebt dan dus eerst de STK, dan krijg je het alluminium plaatje wat standaard in die Marantz PM80 zit en dan krijg je het koelblokje wat ik met een klemmetje erop vastgezet heb.