Audiofiele Luisterstoel , klinkklare onzin

Gestart door HiFi gek, november 28, 2009, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Ik heb nou weer wat gelezen op HiFi.nl    ,   je lacht je slap .

Er is een malloot geweest die een audiofiele luisterstoel ontworpen heeft . HLP

De grootste lacher is dat de stoelpoten akoestisch ontkoppeld zijn , zelfs spikes kunnen gemonteerd worden onder de poten , het schijnt zo te wezen dat je hartslag dan niet van invloed is op je platenspeler .

Schrik niet de prijs bedraagt maar liefst 5500 euro , en dat voor een stoel die er uit ziet alsof hij maar 100 euro kost bij Leen Bakker .

Het enige logische achter deze onzin is de hooftsteun , deze is zo klein mogelijk gehouden zodat je oren volledig vrij zijn en er geen reflexies achter je oren plaatsvinden door de hooftsteun .
Dit is dan helaas ook het enigste punt waar ik 100% achter sta , de rest is onzin .

Degene die deze onzin verzonnen heeft en er tevens het schaamteloze lef voor heeft om dit op de hifimarkt te brengen verdient wat mij betreft , jawel de Electrische stoel  :schater:

Lees het verhaal maar , ik heb de link bijgevoegd , enne niet vergeten te lachen hé .



http://www.avblog.nl/audiofiele-stoel-de-ballerina-sweetspot/





Groeten  EDWIN  B

lo

Je wil toch niet zeggen dat jij nog geen audiofiele luister stoel heb hé Edwin :-D Wij hebben die namelijk wel allemaal maar gingen er vanuit dat jij die ook had :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ik ga hem gelijk kopen  :lol:  mja moeie stoel

maar dat ontkoppelen van de grond zodat je hartslag de platenspeler niet kan beinvloeden zal wel een grapje zijn of zo  :schater:

en die prijs  :roll:  zal wel high end zijn dan  byebye

Mexicaanse Hond

Tsk, niet eens ingebouwde bier-/wijnkoeler.  :roll:

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 28, 2009, 18:07:36
Tsk, niet eens ingebouwde bier-/wijnkoeler.  :roll:

Wensen moeten er blijven natuurlijk :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Trouwens nog even een fototje van mijn stoeltje gemaakt. Werkelijk een fantastische stoel. Als je er eenmaal in zit/ligt laat ie je niet meer los. Gelukkig staat mijn AB op een statief :yes: :-D notworthy

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO

Kijk , als deze stoel nou 5.500 euro kost kan ik dat begrijpen .
Deze stoel is bedoeld voor dwangmatig muziek luisteren zo te zien aan de armbeugels  :lol:



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Ik neem aan dat jullie het ook een puur onzin verhaal vinden van die audiofiele luisterstoel .
Of heeft misschien stiekum iemand die stoel al besteld  HLP



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 29, 2009, 20:15:57
Ik neem aan dat jullie het ook een puur onzin verhaal vinden van die audiofiele luisterstoel .
Of heeft misschien stiekum iemand die stoel al besteld  HLP



Groeten  EDWIN  B

Beste Edwin :-D

Je trekt mijn verhaal over mijn stoel toch niet in twijfel hè. Ik ben nog nooit zo serieus geweest als in dit fantastische topic van jou :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

WIM PEU heeft ooit een audiofiele stoel te koop gehad bij een Marantz
CD-80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op november 30, 2009, 08:43:46
WIM PEU heeft ooit een audiofiele stoel te koop gehad bij een Marantz
CD-80
Maar die van Wim werkte echt.  :yes:

Marantz 81

ik heb ook een audiofiele luisterstoel van de ikea was 100 euro  :-D

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 30, 2009, 17:36:03
ik heb ook een audiofiele luisterstoel van de ikea was 100 euro  :-D


Kijk , dat lijkt er meer op .


Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Ik ben wel van mening dat deze stoel wel degelijk verschil maakt in een set, kijk dat ik nu de pm8003 heb gekocht in plaats van de pm7003 en dat daar zoals de meesten zeggen geen verschil in zit dat zou inderdaad onzin zijn, wat heb je nu aan een betere ringkerntransformator, verkoperd chassis enz, maar deze stoel, echt subliem.

Mijn sa8003 slaat nu steeds over omdat mijn hartslag zo enorm stijgt van frustratie over het geld wat ik teveel heb betaald voor "alleen" een verkoperd chassis, en deze stoel neemt dat gelukkig allemaal voor me weg.

Toch weer wat minder ergenis door deze stoel :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

Hij is leuk , niet jij hoor maar je verhaal . :-)



Groeten  EDWIN  B