pm-14mkII-KI of pm8003

Gestart door Woenie, november 08, 2009, 14:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

WOENIE                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Als je dan toch wilt upgraden naar een betere versterker zal ik je eerder een tweedehands PM11-S1 aanbevelen dan de PM14mk2 ki .

Heb zelf ook de PM14mk2 ki gehad en helaas is deze versterker niet echt krachtig in zijn dynamisch vermogen , de dynamiek dus , dit is iets waar je wel vaker over hoort spreken , het is niet enkel mijn mening dus .
Een PM11-S1 heeft die dynamische kracht wel in zich , als het vooral om de dynamiek gaat neem dan geen PM14mk2 ki en pak het meteen goed aan zodat je er later niet achterkomt dat je toch beter die PM11-S1 had kunnen kopen .



Groeten  EDWIN  B


joep

#16
Wat die gek zegt klopt toch wel. Ben ook voor een PM-11S1 gegaan.
Dan hoef je niet op oorlogssterkte te spelen om toch alles te horen.

Woenie

ok bedankt voor de tip! Ik zal eens rustig gaan kijken en luisteren.als ik zo kijk zal een pm14KI rond de 1000euro kosten en de pm11-s1 rond de 1550. klopt dat een beetje? dus zijn dat redelijke prijzen?
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

Maks

Ik gooi mezelf ook maar in de discussie en ga over een andere boeg. Heb je wel eens gedacht aan andere bekabeling. Ben zelf in het bezit van Siltech en kreeg behoorlijk wat dynamiek, sprankeling en kracht erbij en dat dan met een pm 17 in combinatie met stroom vragende luidsprekers de Dynaudio Micron. Het finetunen van je gehele installatie is leuk om te doen en er is soms behoorlijk wat rendement te halen uit dit tunen.

lo

Toch even een positief pleidooi voor de PM14.
Mijn ervaringen met de PM14 zijn overwegend positief HB. Zoals ik al omschreef bij mijn set, en de recensie audio en TV centrum Eindhoven heb ik de PM 14 eigenlijk nog niet kunnen betrappen op "adem tekort". Thuis staan bij mij nagenoeg altijd 2 speaker paren aan op de PM14 nl de dynaudio contour S3.4 en de dynaudio audience 72 en op het moment dat wij TV kijken staat ie over het algemeen toch op een behoorlijk volume. Ik heb ooit een luistersessie van een PM11 gehoord op B&W 803D en daar moest de PM11 het loodje leggen. Er is al meer gesproken over de minder goede match van marantz met B&W tav de modellen met een ongunstig impedantie verloop. Wat ik ook heb beschreven bij de recensie audio en TV centrum is dat er een groot verschil was in helderheid tussen mijn PM14 en de NAD M2 maar niet tav kracht en dynamiek. De NAD M2 is een digitale versterker en dus een geheel ander type :yes: en misschien daardoor niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Tot zover.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Zo zal een PM11 ook een heel andere klankkleur geven dan de PM14 .
De 14 klinkt meer naar de donkere kant terwijl de 11 meer naar de heldere kant neigt .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: lo op november 11, 2009, 11:53:16
Toch even een positief pleidooi voor de PM14.
Mijn ervaringen met de PM14 zijn overwegend positief HB. Zoals ik al omschreef bij mijn set, en de recensie audio en TV centrum Eindhoven heb ik de PM 14 eigenlijk nog niet kunnen betrappen op "adem tekort". Thuis staan bij mij nagenoeg altijd 2 speaker paren aan op de PM14 nl de dynaudio contour S3.4 en de dynaudio audience 72 en op het moment dat wij TV kijken staat ie over het algemeen toch op een behoorlijk volume. Ik heb ooit een luistersessie van een PM11 gehoord op B&W 803D en daar moest de PM11 het loodje leggen. Er is al meer gesproken over de minder goede match van marantz met B&W tav de modellen met een ongunstig impedantie verloop. Wat ik ook heb beschreven bij de recensie audio en TV centrum is dat er een groot verschil was in helderheid tussen mijn PM14 en de NAD M2 maar niet tav kracht en dynamiek. De NAD M2 is een digitale versterker en dus een geheel ander type :yes: en misschien daardoor niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Tot zover.

groet,

lo


Toen ik de PM14 MK2 ki zelf nog had ervaarde ik zelf ook niet dat hij te kort schoot op de dynamiek totdat ik de Accuphase thuis kreeg voor een demo .
Pas toen kwam ik er achter dat de Marantz flink in ademnood komt .

Dat besef je ook niet even zomaar omdat je gewent bent alleen met de PM14 te draaien , je weet eigenlijk op dat moment niet beter zal ik maar zeggen omdat je thuis nog geen vergelijk hebt gemaakt .

En dan zal het uiteraard ook niet zo wezen dat elke willekeurige versterker de PM14 eruit blaast , de PM14 is zeker geen slechte versterker , echter er zijn aanzienlijk betere verkrijgbaar qua dynamisch vermogen .
En Accuphase waar ik mee draai tegenwoordig staat er ook om bekent dat ze enorm dynamisch klinken .
De wat oudere Marantzen uit de Premium serie zoals de PM17 en Pm11 hebben er meer moeite met de dynamische kracht dan de huidige type's uit de Premiun serie , getuige o.a. de KI Pearl versterker die wij samen beluisterden bij Correct met Ken Ishiwata , zo'n kracht zal een PM14 niet geven .



Groeten  EDWIN  B



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 11, 2009, 17:50:04

Toen ik de PM14 MK2 ki zelf nog had ervaarde ik zelf ook niet dat hij te kort schoot op de dynamiek totdat ik de Accuphase thuis kreeg voor een demo .
Pas toen kwam ik er achter dat de Marantz flink in ademnood komt .

Dat besef je ook niet even zomaar omdat je gewent bent alleen met de PM14 te draaien , je weet eigenlijk op dat moment niet beter zal ik maar zeggen omdat je thuis nog geen vergelijk hebt gemaakt .

En dan zal het uiteraard ook niet zo wezen dat elke willekeurige versterker de PM14 eruit blaast , de PM14 is zeker geen slechte versterker , echter er zijn aanzienlijk betere verkrijgbaar qua dynamisch vermogen .
En Accuphase waar ik mee draai tegenwoordig staat er ook om bekent dat ze enorm dynamisch klinken .
De wat oudere Marantzen uit de Premium serie zoals de PM17 en Pm11 hebben er meer moeite met de dynamische kracht dan de huidige type's uit de Premiun serie , getuige o.a. de KI Pearl versterker die wij samen beluisterden bij Correct met Ken Ishiwata , zo'n kracht zal een PM14 niet geven .


Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Ik ben er ook van overtuigd dat de accuphase meer capaciteiten heeft dan de PM14. Op zich niet vreemd denk ik gezien het feit dat accuphase tot de toppers behoort. Daarnaast is er ook nog een behoorlijk prijs verschil tussen de PM14 en de accuphase e408. Uiteindelijk alle waar naar zijn geld :yes:

Of de PM14 tov de KI pearl veel onder zal doen kan ik niet zeggen op basis van wat we bij correct gehoord hebben. Zou nog eens een mooi vergelijk zijn. Wat ik wel weet is dat mijn PM14 met 2 sets dynaudio's het in mijn ogen op zijn sloffen trekt. Nu zijn dynaudio's wel speakers met een lage impedantie maar makkelijk aanstuurbaar. Maar je hebt gelijk dat je de verschillen pas echt hoort als je kunt vergelijken. Overigens in mijn vergelijking van dePM14 met de NAD M2 kwam de PM14 ook niet te kort, wel in helderheid en definitie.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Woenie

Ok, de "oude" set is verkocht en heb na lang luisteren de pm15s1 en sa15s1 gekocht en ik moet zeggen dat dit toch al een hele stap beter is.. HB de muziek word nou echt de kamer ingeslingerd en blijft niet hangen, detail is ook veel beter hoorbaar en de apparaten zelf zijn toch ook een stuk zwaarder/degelijker violent1

Ik heb er een interlink tussen gehangen van John van gent: de zilver/goud versie II.

Al met al toch een hele verbetering tov de oude set!

De Pm11s1/s2 gaat er waarschijnelijk nog wel een keer komen.. maar eerst ben ik erg gelukkig met de pm15s1 zelfs verbaasd eigelijk wel dat je toch nog weer zo'n vooruitgang kan boeken met deze apparaten.
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud