upgrade van mijn cd 17

Gestart door cheese, oktober 03, 2009, 09:55:12

Vorige topic - Volgende topic

MadVillain

naar deze speler ben ik ook erg benieuwd. Hoe is de vergelijk met de cd14?

scanspeakman

Citaat van: Marco op oktober 21, 2009, 12:30:24
het valt mij een beetje tegen dat de CD16 nog niet genoemd is,mijn inziens is dat de best buy for money als het om de oudere spelers gaat.

Blijft een mooi ding; ooit (jaren geleden) eens overwogen mijn net uitgekeerde vakantiegeld op een tweedehands stuk te slaan en nog jaren spijt gehad dat ik het niet had gedaan. Inmiddels overigens wel erg gelukkig met mijn huidige spulletjes....

Scanspeakman

cheese

dus de 16 is ook echt een verbetering t.o.v mijn 17.....en dan hou ik nog geld over voor een up grade redface redface redface

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Dennis E36

Citaat van: cheese op oktober 18, 2009, 12:22:31
ik ga mijn best doen......zit nu lekker te luisteren naar Tracy Chapman....en dan denk ik dit klinkt toch al heel goed....maar met een cd 14 nog beter :evil: :evil: :evil: :evil:

gr cheese
Dat klinkt met een CD14 zeker lekker :-D :-D :-D

Nu moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen dat de cd-kwaliteit van Tracy Chapman ook meer dan dik in orde is, naar mijn mening.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

ll0ll

Zeker, een hele mooie speler, die CD16. Mooier dan een CD10 in ieder geval. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jowa

Citaat van: ll0ll op oktober 21, 2009, 18:37:32
Zeker, een hele mooie speler, die CD16. Mooier dan een CD10 in ieder geval. :)

Hier staat er één in semi SE trim  :-D (mist alleen de extra trafo voor het display)
en bevalt me nog steeds prima.

Nog even een plaatje:

ll0ll

Citaat van: jowa op oktober 21, 2009, 18:59:41
Hier staat er één in semi SE trim  :-D (mist alleen de extra trafo voor het display)
en bevalt me nog steeds prima.

Nog even een plaatje:

Hoezo is ie semi SE? Heb je hem laten verbouwen?
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jowa

Ik niet, is door Marantz Benelux toendertijd omgebouwd bij Marantz Duitsland naar Upgrade Serie, omdat de SE's niet aan te slepen waren en er een grote behoefte was.
Zie foto's hieronder van achterkant en binnenkant.

ll0ll

Mooi, op audio-markt.de zie je de SE's ook nog wel eens langskomen.
Op de blue star tda1547's en de XLR uitgangen na issie dan hetzelfde als de CD15, tenminste, voor zover ik weet. Echter heeft mijn CD15 niet de extra transformator voor het display...

cheese

Ik heb ondertussen de cd 11 le en mijn cd 17 mkII een heel weekend vergeleken en kom tot de ontdekking dat er wel degelijk verschillen zijn............maar niet zoals toen ik mijn cd 6002 verving door de cd 17 mkII................toen ging er echt een wereld voor mij open en nu zijn de verschillen kleiner.

Wat zijn die verschillen dan...............

De cd 11 geeft iets meer detail en doet dat heel relaxed en rustig.......de cd 17 moet iets meer werken om zijn mooie geluid te laten horen maar heeft wel meer pit en daardoor komt de muziek iets meer op je af dan bij de cd 11......en ik moet eerlijk bekennen dat ik gemerkt heb wel erg gewent te zijn aan mijn geluid van de cd 17 en mijn verwachting dat de cd 11 de cd 17 compleet weg zou spelen is dus niet het geval.

Na een lang weekend luisteren ben ik er nog niet uit en ga ik morgenavond nog een luistersessie doen.....en die word nog leuker want ik kan morgen een cd 14 ophalen om ook eens rustig naar te luisteren......

En dan moet het mij toch wel duidelijk zijn geworden....ik moet woensdag niet zo vroeg op dus kan het laat maken.

gr cheese
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

altijd maar uit 2 kiezen  :-P
anders word je gek van twijfel  frusty

sterkte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

ja daar dacht ik ook al aan...............en wil daarom de hele week gebruiken en ze per twee vergelijken.....weet alleen niet of ik mijn nieuwsgeirigheid kan bedwingen violent1 violent1 violent1

gr cheese

MadVillain

luxe probleem? :D

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! Dus je gaat de cd14 ook vergelijken met de cd11, ik neem aan de le uitvoering.

ll0ll

Citaat van: cheese op oktober 26, 2009, 21:32:59
En dan moet het mij toch wel duidelijk zijn geworden....ik moet woensdag niet zo vroeg op dus kan het laat maken.

gr cheese

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb zo'n idee dat de cd11LE het 'em niet gaat worden ;)

Ach ja, dan gaat ie het marktplaats op :-D