De set van Martin.

Gestart door Martin, september 28, 2009, 13:45:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Nou Vanmiddag opgehaald, aangesloten en audyssey zijn werk laten doen.
Toen begon het eigenlijk al, door het hoge rendement van de speakers worden de de fronts en de center op -12db gezet.
Dat is omdat de audyssey testsingalen best hard zijn voor deze speakers, worden deze dus helemaal op -12 gezet maar misschien omdat het niet lager kan wel op -16db?

Dus hier moet ik nog even uitvogelen hoe het beste op te lossen, ik heb er nu een db-meter erbij gehouden en hiermee afgesteld en dat ging eigenlijk best goed.

Luisteren naar Batman the darknight, dit klinkt wel erg zuiver en goed, ben ook heel gecharmeerd over die dipools die doen hun werk erg goed.
Wel wil ik hiermee experimenteren qua plaatsing. Ik heb nu een 5.2 opstelling en ga nu even diep nadenken welke soort speaker ik er nu nog wil bijzetten.
Nog 2 dipools of gewoon 2 vloerstaanders erbij?? Ik weet het nog niet.

Ik ga nu zo film kijken...

Ohja die centerspeakers is echt super gek, hij weegt dieplood en is 99cm breed en er zitten 7 speakertjes in.

Foto's doe ik het weekend wel...

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

lo

 pompom

Mooi dat de eerste indrukken goed zijn. Gek dat audyssey dat bereik niet heeft??
Succes met uitproberen tav plaatsing, ben benieuwd of je veel gaat wijzigen.

Veel plezier
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: Martin op juni 16, 2011, 19:14:57
door het hoge rendement van de speakers worden de de fronts en de center op -12db gezet.
Dat is omdat de audyssey testsingalen best hard zijn voor deze speakers, worden deze dus helemaal op -12 gezet maar misschien omdat het niet lager kan wel op -16db?

die -12db is idd omdat er getracht wordt om bij 0db op je amp het film ref volume weer te geven
dat wordt een probleem voor je fronts bvb, indien ze max afgezwakt nog steeds luider spelen mbt de surrounds
met een afstelling voluit, hou je geen reserve voorbij dat punt..

Citeerik heb er nu een db-meter erbij gehouden en hiermee afgesteld en dat ging eigenlijk best goed.

yep, je kan bvb je linkse front met db-meter op -6db afstellen & vervolgens de rest daarop afstemmen
dat kan met behoud van ADSY, middels channel level..

CiteerIk heb nu een 5.2 opstelling en ga nu even diep nadenken welke soort speaker ik er nu nog wil bijzetten.
Nog 2 dipools of gewoon 2 vloerstaanders erbij?? Ik weet het nog niet.

met bovenstaande in mind mss best nog 2 dipools als backs?
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Martin

Net met de vrouw naar de blu ray "Daybreakers" gekeken, en we kwamen tot de conclusie dat het nu een extreem gedetaileerd
geluidsbeeld is met op de nadruk in het midden en hoog gebied. Echt, de kleinste piepjes hoe zachtjes ook worden weergegeven echt heel bizar.
Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Ook de dipools geeft een betere bubble dan gewoon 2 vloerstaanders achter je, dus ik denk dat ik de volgende week nog 2 dipools ga halen.
Maar ik wil nog eerst wat gaan schuiven en even de Monitor 11 boven zetten om te luisteren of ik verschil hoor met de Monitor 9 die nu als front-speaker fungeert.
Met stereo op de Marantz set is de 11 de betere, met meer bass weergave, maar met film wordt de bassen ook afgesneden naar de 2 subwoofers toe.

Al met Al een hele vooruitgang.   hello
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

plaatje





27,6 KG!! centertje ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

cheese

Wow


Dat is het enige wat ik kan zeggen.


Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Respect  notworthy Die centerluidspreker heeft bij elkaar al meer units dan mijn twee main luidsprekers bij elkaar  :yes:
Zeer gaaf als je de ruimte hebt om een dedicated HT omgeving op te bouwen, echt mooi.

Martin

Bedankt voor de lof uitingen

Ik heb niet het gevoel dat ik met de Monitor 9 iets mis of dat hij te kort schiet, de centerspeaker neemt heelveel van het geluid over en het
laag gaat naar de 2 subwoofers toe.

Ik heb de 2 dipools schuin achter de stoelen gezet, links en recht naast de stoelen en ze staan nu links er rechts achter de stoelen.
Met het laatste mis ik wel een beetje geluid tussen de fronts en de rears dus een 7.2 is wel een must.
Dinsdag ben ik toch vrij dan ga ik samen met de Monitor 11 stoeien en dan besluit ik wat er nog bij moet komen.
Ik heb nu een voorkeur naar nog een set dipools voor links en rechts naast de stoelen, je wordt dan echt omringd door geluid.
Denk dat met 4 vloerstaanders het geluid toch wat meer gerichter wordt.

wordt vervolgd
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

lo

Citaat van: Martin op juni 18, 2011, 17:10:31
Bedankt voor de lof uitingen

Ik heb niet het gevoel dat ik met de Monitor 9 iets mis of dat hij te kort schiet, de centerspeaker neemt heelveel van het geluid over en het
laag gaat naar de 2 subwoofers toe.

Ik heb de 2 dipools schuin achter de stoelen gezet, links en recht naast de stoelen en ze staan nu links er rechts achter de stoelen.
Met het laatste mis ik wel een beetje geluid tussen de fronts en de rears dus een 7.2 is wel een must.
Dinsdag ben ik toch vrij dan ga ik samen met de Monitor 11 stoeien en dan besluit ik wat er nog bij moet komen.
Ik heb nu een voorkeur naar nog een set dipools voor links en rechts naast de stoelen, je wordt dan echt omringd door geluid.
Denk dat met 4 vloerstaanders het geluid toch wat meer gerichter wordt.

wordt vervolgd

Ik volg je op de voet  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

Hoi,

laatstetijd weer aardig wat upgrade's in mijn HT.

was nog vergeten om foto's te plaatsen van de dipool speakers.



Het geluid omringd je nu echt zoals het hoort echt veel beter dan met de vloerstaanders die ik had.
2 weekjes geleden de Denon 3800BD te koop gezet, deze is nu ook weg. Ik had met de Denon niet echt iets meer dan wat ik al had met de Sony 5000ES, vandaar ik nu de Oppo BDP95 heb gekocht. De mogenlijkheden met deze speler zijn ongekend, wil deze later in augustus gaan upgraden bij Cinemike in duitsland. Zodat ik via HDMI een echte superspeler heb, ik had wel kunnen kiezen voor de oppo 93 maar de 95 ziet er een stuk beter uit en heeft ook een betere voeding (rotel).



Nieuw speeltje ;)

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

joep



En ikke maar naar mijn kussentje zoeken. Had ik hem dan toch bij jou in de bioscoop laten liggen?

Martin

Hoi Joep,

haha nee dat is mijn kussentje. Moet toch iets vast te houden hebben tijdens de film als het spannend wordt ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

lo

Ziet er weer netjes uit, mooi dat je nieuwe speakers bevallen pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Waanzinnig mooi Martin  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)