Ervaringen met PM11S2

Gestart door Gouden Kabeltjes, september 25, 2009, 14:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Gouden Kabeltjes

Heeft iemand ervaringen met de PM11 S2

...t.o.v. de PM11 S1, de voorloper
...t.o.v. de SC/SM 11 S1 voor/eind combinatie

Ben mijn upgrade pad aan het uitstippelen vanaf mijn huidige PM15S1.

Groetjes.

S.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

HiFi gek

Voorzover ik weet heeft niemand hier de PM11-S2 .
Hopelijk voor jou zit ik er naast .



Groeten  EDWIN  B

joep

Nee, verschil in geluid is te klein, alleen zitten er minder schadelijke stoffen in.

bask

#3
De PM11S2 lijkt me een beetje overkill voor jouw speakers, dual PM15S1 zou ik ze eigenlijk ook al niet waardig vinden maar dat is slechts mijn persoonlijke mening van de B&W 703. Al heb ik ze nooit zo beluisterd, maakt dat dan echt zo`n verschil nog?


thepioneer

Ik lees nu net de laatste reactie. Vindt het een beetje een rare opmerking dat een b&w 704 geen gebrugde pm15s1 waard zou zijn.Ik weet niet  waar diegene die informatie weghaalt maar elke speaker klinkt gewoon beter met veel vermogen omdat de controle dan enorm verbeterd.

Ik heb de b&w 305 van mij op de vincent's gehad, nou je weet niet wat je hoort in vergelijk met bijvoorbeeld een pm8003

Beetje respectloos vindt ik het.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Barrett

Hallo

Wil hier graag even op inhaken. Bij voorbaat, heb ik hier niet veel verstand van maar,
is het niet zo dan een bepaalde luidspreker stroom vraagt? Een luidspreker heeft een spoel, dus impedantie.
Een versterker moet voldoende vermogen hebben om deze speaker te kunnen aansturen.
Dus kun je niet stellig zeggen dat elke speaker beter klinkt met een zwaardere versterker.......toch?

HLP

Mexicaanse Hond

Ik vind het wel een interessant onderwerp, misschien iets voor een nieuw topic?

WimPeu

Citaat van: thepioneer op december 05, 2010, 07:58:02

Ik heb de b&w 305 van mij op de vincent's gehad, nou je weet niet wat je hoort in vergelijk met bijvoorbeeld een pm8003


:-o Zorg je wel een beetje goed voor mijn ouwe kindjes.. nonono jij audiobeul.... :-D

Citaat van: bask op september 27, 2009, 12:37:10
De PM11S2 lijkt me een beetje overkill voor jouw speakers, dual PM15S1 zou ik ze eigenlijk ook al niet waardig vinden maar dat is slechts mijn persoonlijke mening van de B&W 703. Al heb ik ze nooit zo beluisterd, maakt dat dan echt zo`n verschil nog?


Waar heb je het over dan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

met vermogen gaat ook vaak je controle omhoog, en dat hoor je gewoon.

Wim, jou oude b&w's zien er nu veel beter uit. De spreekspoel steekt nu mooi uit de kast in plaats van in de magneet, super upgrade  stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond

Hebben we het dan over de controle van het laag, want dat vreet toch de meeste stroom?

thepioneer

dat is wel hetgene wat direct opvalt. Ik vindt altijd dat de bass strakker wordt. Het is net of de woofer sneller naar buiten gaat maar ook veel sneller weer stil staat. De basklap is zo veel strakker en gedetailieerder
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

#13
Citaat van: thepioneer op december 05, 2010, 10:16:57
dat is wel hetgene wat direct opvalt. Ik vindt altijd dat de bass strakker wordt. Het is net of de woofer sneller naar buiten gaat maar ook veel sneller weer stil staat. De basklap is zo veel strakker en gedetailieerder


:yes:

je hoort het niet alleen het laag maar ook in het midden en hoog  byebye

in de auto wel eens compo setje Bi Amp aangesloten 4 x 75 w  en versterker had enorme reserves stroom

is toch wel bizar dan voel je echt de drums  HB

211

#14
...
Zolang je maar geniet....