De Set van Greg

Gestart door greg, september 13, 2009, 01:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

greg

Hallo Forumleden,

Ben er alweer een tijdje tussen uit geweest en tot mijn verbazing zie ik, dat een ieder, keurig een impressie van zijn of haar audio-set laat zien! En ik moet zeggen dat mag toch gezien worden! Daarom kan ik ook niet achterblijven en zal jullie mijn verhaal vertellen.

Sinds mijn jeugd al verslaafd aan goede muziek en daar hoort bij een goede audio-installatie.
Mijn eerste echte ervaring met hifi sound is begonnen met een een Sony surround 4 kanaals versterker, die op de zolder in mijn slaapkamer mocht plaats nemen.
Op deze versterker waren aangesloten Magnat bookshelfs gemonteerd aan de muur middels echte ja......Vogel steunen.

Nachten lang, wanneer ik in bed lag, kon ik met mijn hoofdtelefoon op (broers en zussen mochten niet wakker worden van mijn muziek) luisteren naar de meest uiteenlopende muzieknummers, maar Candelight was toch wel mijn favoriete radiozender toendertijd

Op deze combinatie heb ik aardig wat jaren muziek mogen beluisteren en uiteindelijk zijn ze ook mee verhuist naar mijn eerste echte eigen woning. Later is deze naar zolder verhuist en heb ik in de woonkamer een tijd lang naar een 5-kanaal THX-gecertificeerde Sony Dolby Surround set geluisterd (tsja... ik had destijds wat met Sony :-D).

Jaren later dan eindelijk overgestapt op een Marantz stereo-versterker de PM7001KI. Voordat ik tot aanschaf overging heb ik vele versterkers in die prijsklasse beluisterd o.a. Yamaha, NAD, Denon, KEF`s enz., maar vond deze versterker i.c.m. de B&W DM604 S3 speakers een heerlijke sound geven (lekker laag en warm).

Mijn muziekgenre bestaat voornamelijk uit oude jazz zoals uit de jaren 50 à 60 waaronder Chet Baker, Stan Getz, etc. Maar ook lichte rock en klassiek mag ik graag beluisteren en klinkt als een klok op deze combi.

Het laag bij de B&W`s is wel erg aanwezig en heb dan ook veel moeten experimenteren met de plaatsing van de speakers om het laag wat te dempen. De luisterruimte bevat nu echter veel "harde" materialen waardoor het laag wil gaan resoneren. Hierdoor heb ik de speaker wat verder van de muur moeten halen.

Met de aanschaf van de SA7001 Super Audio speler, waarover ik destijds goede recensies heb gelezen, bezit ik nu een mooie combinatie. De DAC die in de SA7001KI is geplaatst is ook terug te vinden in de hoger gesitueerde SA15S1 en in de voorganger van de alom geroemde SA8400. De cd-speler klinkt erg mooi, zelfs zo mooi dat soms de "S" in de uitspraak wat "slisserig" wordt neergezet ( Ikzelf ervaar dit niet als vervelend en kon dit wel gebruiken in deze combi ).

De A/V versterker SR8001 heb ik aangeschaft, omdat er nogal wat films worden gedownload, die middels de Xtreamer Sidewinder worden afgespeeld. Dit alles mag ik bewonderen op een MEGA groot Beamax projectiescherm. De projector is van het merk Panasonic AX200E met een resolutie van 1280 x 720.
De B&W`s verzorgen in deze setting het stereo geluid. Voor mij voldoende al heb ik wel spijt dat ik tijdens de verbouwing geen bedrading heb meegenomen voor speakers achter helaas....

Dit alles staat in een mooi hooglans zwarte Norstone Bergen 2 meubel. De interlinks zijn van het merk van der Hull "The Name".


UPDATE 1-3-2014

De B&W`s ingeruild voor Audiophysics Yara II Superior  :-D :-D

Het is de opvolger van de Yara II Classic. De Superior is een 3-weg luidspreker. Daardoor is de indeling van de units geheel op de schop gegaan. De Yara II Superior heeft op het front een tweeter en een unit voor het middengebied geplaatst en, net als bij zijn grotere broers, twee 17 cm laagunits aan weerszijden van de kast gemonteerd. Dit heeft als voordeel dat de Yara het laag beter kan spreiden en dat leidt, in theorie, tot een betere beeldvorming. Dit alles leidt tot een betere weergave van het laag in deze luisterruimte en geeft wat meer rust in de set














Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

RonaldW

Hi Greg !
Mooie set en leuk dat je ook helemaal voor stereo gaat ! ziet er strak uit !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

xander32

Mooie set Greg. Tevens een leuke wijze van presenteren van de set: de beschrijving lees je zo weg :yes:.

Zelf heb ik ook een jaar of 6 met een Marantz - B&W stereo combi en VdH speakercable en intelinks gedraaid; m.i. een erg fijne match.

Veel plezier op `t forum.


Sander.

Totofan

Hoi Greg

Mooie set, en leuk verhaal van je set, en veel lees/schrijf plezier op het forum
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Mooie strakke stereo set hoor.  notworthy Kan je PM de B&W's goed aan. Ik heb deze combi ook gehad maar bij mij werd de PM een kookplaatje. Nu draai ik wel vaak op stevig volume maar de Rotel die de PM opvolgde had er beduidend minder moeite mee. De B&W's zijn trouwens hele mooie en fijne speakers, denk er nog vaak met weemoed aan terug... :cry:

Sit down, relax & enjoy!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

greg

Ik weet niet of je de KI-versie hebt gehad, maar ik heb het idee, overigens zelf proefondervindelijk vastgesteld, dat deze net iets stabieler is. Nu is het ook zo dat ik niet verder kom dan 50% volume. Op dit geluidsniveau nog geen problemen gehad, wel denk ik dat er meer uit de B&W`s te halen valt, maar ja dat wordt weer een geld kwestie en het is ook in huize greg "crisis" haha.....
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Marantz 81

echt een hele mooie set  :yes:

veel luisterplezier  pompom

zie dat je twee sa7001,s hebt  :-D

bramdg

Heel mooie set in een prachtige stijlvolle omgeving   :-o

Heb eens de DM604 's horen spelen en klonken wel heel mooi en ideaal om eens  te ....HB  :-D

:wav:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Zelf had ik de B&W 601s3 icm met de pm7001 en de sa7001. Dat was echt een mooie combi. En toen was het upgradevirus ingeslagen! :D

Ik vond dat de 601s3 mooier klonk dan de 805 die ik daarna had. Jammer dat ik ze nooit langs elkaar had getest. Want dan was ik nooit voor de 805 gegaan.


Mooie set!

greg

#9
tekst verwijderd
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

ValentinoA

Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

bonbon


Heel mooie evenwichtige set en ook heel mooi visueel geplaatst.
Kan me voorstellen dat je er met veel genoegen naar luisterd en kijkt

groetjes

KOen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

JohnWx

Heerlijke rustige ruimte lijkt mij PROFICIAT


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

greg

#13
 byebye
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

greg

DV6001 VERKOCHT!

Ben op zoek naar een DV7001, dus mocht iemand z`n spelertje willen verkopen!
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic