pm 8003 eigenaars met welke speakers ?

Gestart door fleetwood, juli 16, 2009, 21:19:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

jrdejong

Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

merlin

Citaat van: fleetwood op juli 16, 2009, 21:19:20
hallo iedereen!

als tevreden eigenaar van de pm 8003  had ik graag eens geweten met aan welke speakers die van jullie is gekoppeld.
en wat zijn jullie bevindingen.

ik heb de dali ikon 6 en ben daar gelukkig mee.
ik lees soms op forums dat deze geen goede bas weergeven maar ik vind toch dat die duidelijk aanwezig is.

Bas "horen" vind ik altijd een beetje een moeilijk verhaal... Een vriend van mij was erg blij met zijn grote en zware zelfbouwboxen en liet mij verrukt zijn "bas" horen op een gammele verdieping met oude planken vloeren. Ze bonkten en boemden tot en met -ook op lagere volumes- en ik vond het niet klinken: dit was geen bas maar in mijn oren ongecontroleerde conusacties, maar dat kon ik niet maken om te zeggen. Mijn citaat is: beter geen bas en wat je box voor de rest weergeeft heeft kwaliteit dan een slechte bas erbij die niet beheerst wordt door de versterker en in de box en de rest van je klankbeeld verpest. De PM80 staat trouwens niet bekend om veel "Basdruk"; een begrip dat duitse audiobladen nogal eens macho willen presenteren. Het is wel een kwestie van voedingspower van de amp.
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

Citaat van: fleetwood op juli 16, 2009, 21:19:20
hallo iedereen!

als tevreden eigenaar van de pm 8003  had ik graag eens geweten met aan welke speakers die van jullie is gekoppeld.
en wat zijn jullie bevindingen.

ik heb de dali ikon 6 en ben daar gelukkig mee.
ik lees soms op forums dat deze geen goede bas weergeven maar ik vind toch dat die duidelijk aanwezig is.

Beter een beetje goede bas dan veel onbeheerste kaboem kaboem boem boem bas!
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

Parakeet

B&W 705 met center en 705 CI in plafond. Top !!!