Het wordt trouwens zondag dat ik ze ga halen
Hier nog een betoog over men bevindingen van Dynaudio
Ik heb nu bijna 4 jaar Dynaudio speakers gehad
Monitor :Audience 52SE
Zuil : Focus 220
Mijn ervaring is dat als je de kwaliteiten wil horen die ze bezitten je daarvoor ook de apparatuur moet hebben met een Marantz range set (7000 serie) klinkt het goed maar het is een beetje saai alsof het niet echt tot leven komt en maar blijft plakken aan de speakers ook het laag is niet zo mooi onder controle mist de kracht en detail , toen ik een Premium set had was er veel meer detail op zich staan van instrumenten het klinkt in balans neutral ,ineens haalt iemand uit met zijn instrument en zit je
ook de lagen in de bass zijn mooi waarneembaar strak droog en echte punch , ook is het stereo beel veel breder en dieper
De Focus 220 gaan zo diep en verplaatsen zoveel lucht dat ik het niet goed krijg in men ruimte ( staande golf ) dat ze weggaan
ik heb gedacht om de Focus 160 aan te schaffen ( gehoord bij hobo hifi ) die klinken echt geweldig wat een snelheid openheid diepte kracht stereo beeld :worship: maar die zijn 2000 een paar ,zelf vindt ik dat er dan weer een Marantz premium set bij moet om de kwaliteiten die ze bezitten weer te kunnen geven ,daar heb ik geen geld voor en ik mis toch wat met een monitor kwa body bijvoorbeeld een bassgitaar klankkast van viool enzv
De Excite X32 heb ik ook beluisterd klinkt goed maar tja als je de Focus lijn gewend bent
Ik heb nog een keer geprobeerd het laag onder controle te krijgen met de Focus 220 maar gaat niet lukken in mijn ruimte
Aanstaande zondag ga ik een set Audio Physic Sitara ophalen ,dit was altijd een van mijn favorieten in de vele luister sessie,s bij hifi zaken