Zo.. ik kon er vandaag helaas niet bij zijn ,erg jammer dat wel .
Ik merk echter wel op dat de reakties eindigen op dat het platter klinkt met room-eq aan ,dit vind ik toch wel vreemd aangezien het bij mij eerder andersom is .
Maar goed ik kan niet oordelen wat er bij iemand anders gebeurt zonder dat ik het zelf heb meegemaakt .
Het afschieten van dergelijke methodes zonder verder onderzoek gedaan te hebben vind dan ook ronduit belachelijk en kortzichtig ,het is namelijk niet iets wat je zomaar inregeld en even vlug doet ,ik ben er zelf maanden mee bezig geweest en heb zoveel mogelijk van anderen die er meer ervaring mee hebben wat opgestoken ,neem bv Ron van perfect audio die er toch wel veel tijd in gestoken heeft om het 1 en ander uit te leggen ,maar ook Wim en vooral niet te vergeten Rob die stad en land afreist om mensen daarmee te helpen .
Maar neem nou Arjan ,zonder te beseffen hoe een opname of een akoestiek icm luidsprekers in elkaar steekt trekt hij een conclusie dat het 1 en ander niet gecontroleerd klinkt .
Ik denk bij mijzelf waar gaat dit dan over ??
Mijn ervaring bij de meeste mensen waar ik naar muziek geluisterd heb dat zij de meest clinische ........zogenaamde audiofiele muziek op zetten die je maar kan bedenken ,sorry dat ik het zeg maar het omvat niet meer of minder dan hele eenvoudige repertoires ,maar ok het klinkt erg lekker in de meeste oortjes .
Feitelijk is het zo dat roomgain in de vorm van reflecties en staande golven alom geaccepteerd zijn en als prettig ervaren worden ,men noemt dat dan ruimtelijk en dynamisch .
Vind je dat mooi ....lekker zo laten ,wil je net wat meer crisp en wat meer zwart en lucht tussen de instrumenten ,ga dan lekker klooien met dacs en kabeltjes ....en weet ik wat nog meer voor een tweaks .
Het valt mij dan ook wel op dat die mensen die daar hun heil in zoeken nooit tevreden zullen zijn ,ik noem dat het syndroom van Olaf (ingewijden weten wat ik daar mee bedoel
)
edit: typfouten