5.1 of 7.1 surround ?

Gestart door dmeerpa, maart 07, 2009, 11:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Via een ander topic heb ik vernomen dat de speakers bij Correct in Rotterdam wel heel erg mooi geprijsd staan.
Nu overweeg ik om over te stappen van mijn 5.1 naar een 7.1 setup. Dit zou mij nu 598€ kosten ipv 1350€. Ik moet er enkel voor naar Nederland rijden, maar dat is het minste.

De vraag is loont het de moeite. DVD's zijn hooguit 6.1 (zo heb ik er maar één 'TopGun') en verder heb ik er een tiental die 5.1 EX zijn.

Nu met mijn BluRay setup en mijn PS3 ben ik klaar voor 7.1.
Ik wil ook vooral voorkomen dat plots het 7.1 geweld losbreekt op BluRay en dat ik dan de Wharfedale Opus Surround's niet meer aan die prijs vindt en ik 1350€ mag neertellen.

Wat denken jullie van 7.1 surround ?
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Marvin

als je een behoorlijk grote ruimte hebt en je kan het plaatsen zonder over de speakers te struikelen, dan is het opzich wel een stuk ruimtelijker.
maar net zoals je zelf aanhaald heb ook ik maar 1 of 2 dvd's met een 6.1 of 7.1 geluidsspoor.
dan zou je natuurlijk de surround kanalen kunnen inmixen in de extra luidsprekers.
ik heb zelf een kleine periode 6.1 gedraaid, die was snel weer verdwenen..

misschien dat Bluray wat meer met 7.1 uitkomt?
ik hou me niet zo bezig met BR, ik zou dat dus niet direct weten...

als het op de bron aanwezig is, dan is het gewoon een stukje ruimtelijker.
maar als je zoals hier met je oor in de backsurround hangt dan is het een beetje overkill.

probeer eens 2 satteliet speakers oid voordat je over gaat tot aanschaf.
dan weet je vrij snel of het die extra demensie waard is..


dmeerpa

Nu de plaats heb ik wel, maar de 4 surround speakers zouden achter de zetel op één rij hangen met telkens een meter tussen ruimte op een hoogte van zo'n 1m40.

Testen met extra speakers is moeilijk, ik heb niks meer van speakers, en om goed te testen moeten de speakers opgehangen wordn, dus boren in de muur.

Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Marvin

eigenlijk moet je het met zulke speakers gewoon doen....
stoer vier van die dingen op een rijtje....!!  pompom

en mocht BR nu opeens helemaal loskomen met multi-multi-channel,  :lol:, ja dan ben je wel helemaal voorbereid.
ik vraag me af of dat wel gaat gebeuren, maar dat is gissen.
ik heb ook al verhalen gelezen over speakers aan het plafond, 10.1 oid..
maar of dat ooit op de bron komt te staan....?

voor de media waar het aanwezig is, ik heb zelf bv getest met Starwars podrace, is het gewoon nog ruimtelijker.
het is er enkel (nog)  zo weinig...

TurboMarco

Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen,het gaat immers om een fikse korting  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Zodat ik nu weet heeft hellboy 2 een zeer mooie 7.1 mix !!

Verder zijn er volgens mij wel meer BD met 7.1 of 6.1 dus kan het zeer wel goed zijn

Mocht het echt een mooi verschil maken is helemaal aan je ruimte !

Ik luister zelf liever naar een mooie 5.1 als een slecht opgestelde 7.1

Aan de prijs kun je het eigenlijk niet laten en bevalt het niet heb je altijd nog een marktplaats

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Als ik de ruimte er voor had gehad dan deed ik het ook. Zeker met deze 'no-brainer' prijs en jouw mogelijkheid tot goede plaatsing zou ik het doen!!
Dan ben je natuurlijk wel aan de beurt voor een M&G. ( en ik meld mij nu dan alvast aan :-D)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Een meet en greet zal ik zeker nog organiseren.
Maar momenteel veel te druk op het werk.
En misschien volgend weekend naar correct in NL....
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

CoSo

Citaat van: dmeerpa op maart 07, 2009, 19:59:10
Een meet en greet zal ik zeker nog organiseren.
Maar momenteel veel te druk op het werk.
En misschien volgend weekend naar correct in NL....
Bel wel ff naar Correct, ze hebben niet alles wat op de site staat.

Ik wacht al bijna 3 weken op bericht dat ze 2 Evo2-30 gevonden hebben.

De wharfedale hebben via gekregen via een opkoop van een magazijn, normaal voeren ze geen Wharfedale.

Jantje

Citaat van: CoSo op maart 08, 2009, 16:20:22
Bel wel ff naar Correct, ze hebben niet alles wat op de site staat.

Ik wacht al bijna 3 weken op bericht dat ze 2 Evo2-30 gevonden hebben.

De wharfedale hebben via gekregen via een opkoop van een magazijn, normaal voeren ze geen Wharfedale.

Apart, ik zou een tijd geleden een order plaatsen voor een paar Daimond 9.4's die op de website stonden voor 89,- p/s. Zeer interessante prijs vond ik, ik was echter zo snugger even te bellen voordat ik de order plaatste, en wat bleek de speakers bleek niet meer aan te komen, althans niet voor de prijs op de website. Ik kon ze echter wel gewoon bestellen voor de normale prijs, hier heb ik toen (gelukkig) voor bedankt want een paar dagen kwam ik mijn Focal's op Hifi.nl tegen.

Overigens, als het via opkoop gedaan is, krijg je dan geen problemen met de garantie aangezien het mogelijk geen officiele dealer betreft?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

CoSo

Weet niet hoe ze het doen maar heb gewoon 60 mnd garantie.

dmeerpa

Ik heb net een mailke gestuurd:
  Geachte,

  Via een Hifi forum ben ik bij jullie winkel terecht gekomen.
  Op jullie site heb ik de Wharfedale OPUS2 SURROUND Zwart in promotie gevonden aan 299€ het stuk.
  Zouden jullie mij kunnen zeggen of deze nog voorradig zijn, zoniet als deze nog opnieuw beschikbaar komen en   zo ja wanneer en aan welke prijs ?

  Met vriendelijke groet,
  Paul De Meersman


Zie trouwens dat er drie adressen zijn.

Bergweg 110
Ceintuurbaan 111
Ceintuurbaan 125

Ik vermoed dat het de eerste is, waar ik moet zijn.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Jantje

Citaat van: dmeerpa op maart 09, 2009, 17:32:44
Ik heb net een mailke gestuurd:
  Geachte,

  Via een Hifi forum ben ik bij jullie winkel terecht gekomen.
  Op jullie site heb ik de Wharfedale OPUS2 SURROUND Zwart in promotie gevonden aan 299€ het stuk.
  Zouden jullie mij kunnen zeggen of deze nog voorradig zijn, zoniet als deze nog opnieuw beschikbaar komen en   zo ja wanneer en aan welke prijs ?

  Met vriendelijke groet,
  Paul De Meersman


Zie trouwens dat er drie adressen zijn.

Bergweg 110
Ceintuurbaan 111
Ceintuurbaan 125

Ik vermoed dat het de eerste is, waar ik moet zijn.

Op de website staan drie kaders/afbeeldingen voor de drie verschillende adressen. Daarop wordt ook aangegeven in welke vestiging ze wat verkopen.

Overigens, mocht je erg nog aan kunnen komen en indien je ze daadwerkelijk koopt ben ik echt zeer geïnteresseerd in een M&G bij jou thuis.  :wink:

Van Friesland naar België te geraken is echter tamelijk moeilijk als student zijnde.  :lol:
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

WimPeu

Citaat van: Jantje op maart 09, 2009, 17:39:49

Van Friesland naar België te geraken is echter tamelijk moeilijk als student zijnde.  :lol:

Dan rij je toch met mij mee. Ik woon in de buurt van Emmen maar dan spreken we ergens wat af!!  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jantje

Citaat van: WimPeu op maart 09, 2009, 18:31:33
Dan rij je toch met mij mee. Ik woon in de buurt van Emmen maar dan spreken we ergens wat af!!  :yes:

Moet te doen zijn lijkt me.  :lol:
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.