Citaat van: Brutus op maart 23, 2017, 04:11:57
Mooie sfeer foto.....maar wat een reuzen van speakers zeg, niet teveel van het goede gezien de ruimte?
Nou dat zou je zo van het plaatje uitgaand wel denken, snap ik.
Maar dat gaat verrassend goed. Heb die 15" PA kasten ooit gekocht om wat uit te proberen. Wilde er zelf ook een andere kast voor laten maken. Maar het zijn dus eigenlijk een soort van test-luidsprekers geweest nadat ik de 12" 3x voor een prikkie had aangeschaft, volgens mij 300€ voor 3 Lynxen.
Die heb ik toen als trio voor me gehad icm wat subwoofers. Hoe het precies allemaal aangesloten stond weet ik zo uit mn hoofd niet meer. Zal hier vast wel een foto, of twee, staan.
Na dat avontuur kon ik die 15" niet laten staan.
Ze staan per stuk op de subwoofer aangesloten. Zodoende worden ze pas rond 75hz aangestuurd. Daar onder is dus actief laag met de daarbij behorende knopjes het ea af te regelen. Zodoende is het laag gecontroleerd.
Nu zonder centerspeaker staat de pc ingesteld op 4.0 er worden dus geen subwoofers als zijnde LFE gezien. Al het LFE (.1) wordt ongecomprimeerd door de front speakers opgevangen en weergegeven. En daar zijn ze in deze configuratie meer dan capabel voor.
Met stereo staat dezelfde opstelling klaar voor actie. En zowel de video speler als de muziek speler hebben een goede EQ tot hun beschikking en zodoende zijn de weergaves gescheiden en behoeft er geen compromis tussen HT en muziek te worden gemaakt in de instellingen.
De luidspreker opstellingen zijn goed doorgemeten en geven een vrij rechte weergave curve. En de EQ's trekken de weergave naar persoonlijke voorkeur.
Dus de vraag is geheel logisch, het antwoord volgens mij ook.
Kort en bondig;
Ja dat gaat verrassend goed!!