De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: xander32 op mei 29, 2014, 07:34:03
... onzichtbaar op m'n IPad ...
... hier nu ook zichtbaar op de IPad, maar heeft Maurice voor deze bagger plaatjes nou zoveel moeite moeten doen ...







:wink:

Marvin

Ja, je had ook Tapatalk kunnen installeren, was het allemaal niet nodig geweest.  Hahaha.

TurboMarco



Marvin,
De Tannoy's van jou ,zijn dat de Puma's ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Het is namelijk zo dat ik voor mijn project behuizingen ga bouwen met een inhoud van ca 120 liter (BR) , het model van de behuizing word naar het voorbeeld van de Tannoy Glenair 15 gekozen .
Mocht die behuizing achteraf voor mijn Beyma's ongeschikt zijn ,wil jij die dan overnemen ?
Uiteraard kost je dat enkel de materiaalkosten .

De Puma's worden trouwens veel voor zelfbouwdoeleinden gebruikt , daarbij gebruiken ze de units inclusief filters in veel grotere behuizingen , zodat ze veel verder in het laag door lopen .
De belastbaarheid gaat daarmee wel wat omlaag , maar in een woonkamer krijg je het zo wie zo nooit voor elkaar om deze units tot het uiterste te laten gaan  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Opzich heb ik daar wel interesse in ja.
Uiteraard wel afhankelijk van de uiteindelijke kosten.
Weet uit m'n hoofd de inhoud van de huidige kasten niet meer.
Maar met 120/150 liter zou ik er ook wat mee kunnen voor de 12" units.
Laat maar weten waar je aan denkt. Opzich sta ik er dus wel positief tegen over.

TurboMarco

Ok dan weet ik in ieder geval zeker dat de behuizingen altijd nog naar jou kunnen als het bij mij verkeerd uit pakt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Ik ook  :yes:

Van jouw Tannoy units weet ik dat het zeer zeker tot een mooi resultaat leid , althans als ik diverse diy forums zo lees .
De units van mij kom je zelden tegen in dergelijke ontwerpen ,dus word het wel een gokje .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat klopt. Heb al eens een stel gehoord van 600liter. Best aardig b

TurboMarco

Marvin ,
Ik heb toch maar besloten om het ontwerp aan te passen (zie mijn set topic) , daarmee kom ik op een inhoud van 210 ltr , en dat is best wel groot  :-D

Met jouw Tannoys kan je wel 25 Hz -3db halen met een 250 ltr behuizing , maar 600 ltr  :-o .... dat zijn kleine flatgebouwen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Mijn maat die hier vandaag was vroeg aan mij of het mogelijk was om een 12 inch te gebruiken als centerspeaker , ik heb hem vervolgens die van jou laten zien , hij zei meteen dat wil ik dan ook  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Kan makkelijk, nu het er staat kan ik zelfs zeggen dat het wenselijk is.

TurboMarco

Het punt is dat hij vrij grote front speakers heeft en de huidige center niet die grote jongens bij kan houden .
Een 12 inch als center is gewoon erg bruut  :evil:
Ik heb nog een 12 inch Celestion driver liggen , dus eerst gaan we daar eens mee experimenteren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)