De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Marvin

einde test, alle deelnemers bedankt voor de moeite....  clown1

Marvin

Citaat van: marvin op januari 28, 2010, 00:59:53
nu ik mijn speaker project tegen het plafond heb geschroefd moet ik die 15" kasten maar eens tegen het licht gaan houden.
m.a.w. een grotere klankkast. gok zo rond 400 liter waar dan nog wat bracing en demping én driver vanaf gaat.
wat iets meer dan 300 liter effectieve 'muzikale' lucht moet gaan verzetten.
4 poorten van 10cm in omtrek diameter en 30cm lang....  byebye

nu zijn het al wat oudere speakers die een iets wat middeleeuwse aanpak vereist.
dit is één van de dingen die er bijvoorbeeld staan.  :-D

"Living with low-Q speakers requires an un-orthodox approach to the enclosure alignment - one where a larger-than-predicted box should be used, and the port should be tuned lower than predicted. When this is done, practical circumstance such as room placement, leads to satisfactory low frequency response."

verwarrend?
een beetje maar......  :schater:

Marvin

..

Marantz 81

is het de bedoeling om te kijken hoe lang de ruiten van je huis het gaan houden  clown1 :lol:

3/400 liter voor een sourround speaker  :roll:

Marvin

wees gerust, dat zijn frontspeakers...
center wordt 150 liter, surround laat ik zo hangen...

Marvin

er is nog geen plank gezaagd, maar de plannen zijn aardig rond.
nu nog even achterhalen (goed door rekenen) of de weergave wel overeenkomt met mijn wens.
dat kost me wel wat hersenkrakers, 't is nu eenmaal niet mijn vakgebied. ik moet er dus aardig wat moeite voor doen.....
globale schatting komt nu neer op 480liter inhoud per kast. dat is dus voor de 15"drivers dienstdoende als frontspeakers. (binnenmaat).
dit worden echt monsterlijk grote kasten!
(Tannoy waardig dus).

andere filter componenten zijn ook onderweg, waardes ed weet ik niet.
zijn besteld bij een officiele Tannoy shop in Engeland.

http://www.lockwoodaudio.co.uk/

Marvin

..

JeroenGRT

haha leuk die filmpjes van die subwoofer  :-D

Marvin

vandaag m'n afstandsbediening met de pc opnieuw ingesteld.
nog nooit de moeite genomen om die rs232 kabel eens te gebruiken.
best makkelijk, dat kreng doet nu eindelijk precies wat ik wil...!
(had dus vanaf het begin al gekund)  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

..

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Ja die hoort er zeker bij, ben een tijdje geleden op zoek geweest naar die dingen.
Wel de nieuwe types, maar die kan ik nergens vinden.
Maar het gaat al hard genoeg hier...
Wel degelijk opgebouwd hoor!!
(Maakt letterlijk gehakt van een Classé)   :lol:

(hOOFDLETTERs).