Vanmiddag weer even lekker door de muziek via de set geluisterd, totdat er een nummer van Within Temptation langs kwam van het album "The Silent Force".
Dat klonk opzich wel lekker, maar niet helemaal van wat ik gewend ben van het album.
Eens gekeken naar de bron en dat bleek MP3-files te zijn. Blijkbaar het originele album nog niet geript naar FLAC.
Dan maar eens de CD in de DV12S2 en, digitaal uit vanaf de speler tot in de luidsprekers, het betreffende nummer opgezet.
Oké, dat is even andere koek. Veel dynamischer en breder geluidsbeeld.
Daarna overgeschakeld naar analoog uit vanaf de speler, door de ADC van de DSM en weer digitaal tot in de luidsprekers.
Het verrassende is dat dan de dynamiek iets afneemt en het geluidsbeeld iets smaller wordt.
Daar tegenover staat dat het wat relaxter klinkt om naar te luisteren. Iets meer Marantz om zo te zeggen

Vanavond de eindelijk gevonden externe BD-speler aangesloten op m'n laptop en de CD geript en op de server gezet.
Morgen maar een kijken of ik dan nog verschil hoor tussen degene welk LMS voorschotelt en wat de CD-speler aanlevert aan de luidsprekers digitaal of analoog.
Voordat ik dat ga doen, eerst de "Volume Offset" voor SPDIF en Analoog goed zetten via een test-CD van Denon. Kijken of daarna de verschillen er nog steeds zijn.