De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: jowa op april 16, 2014, 12:01:59
Weer eens tijd genomen voor het rippen. Zit nu bij de "s".
Nog zo'n 200 CD's te gaan  nopompom

Heel veel CD's gaan gelijk de doos in richting berging. Er komt nu best wel veel kastruimte vrij.
Goed bezig  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

#601
Marillion - Clutching at Straws. 
Flacs via de SBT streamen naar de KI Pearl DAC door naar de KI Pearl versterker en afluisteren via de AKG K701. 
Heerlijk na op vakantie dit via Spotify op de iPhone te hebben beluisterd.

jowa

#602
Lekker door m'n muziek collectie aan het struinen via de SBT.
Streaming is echt een pracht van een uitvinding.
CD-speler in DAC-mode er achter en zo laat op de avond heerlijk luisteren via de AKG.
Nu Wovenhand aan het luisteren met Story & Pictures. Kippevel nummer van een bijzondere zanger (oa 16 Horsepower).

xander32

Die zanger heeft idd. een heel bijzondere, eigen stemgeluid. Zelfs ietwat ongemakkelijk.
En hoe herkenbaar het gemak van jouw setup :yes:.

Gisteren heb ik ook weer een lange tijd op dien wijze van muziek genoten ( voordat ik na vandaag waarschijnlijk weer ff zonder zit).

jowa

Vanavond de wonderen wereld mee gemaakt van dat de SBT en iPeng de LMS server niet zagen en v.v.
Alles gecheckt, kon gewoon via de laptop inloggen in LMS.
LMS stop/start gegeven, niets.
Dan de NAS maar rebooten.
En jawel hoor, vijf minuten later alles weer gewoon benaderbaar.

Nu de laatste Pink Floyd aan het beluisteren.
Muziek is mooi maar ik mis er de pit in die wel in A Momentary Lapse Of Reason zit. Iets te veel laat op de avond muziek.
Zo nog even AMLOR opzetten :-)

jowa

Al een hele tijd niets nieuws aangeschaft, maar misschien binnen kort mogelijk wel een aanschaf.
Als ik die kan scoren is m'n set wat mij betreft af*, op de revisie van de luidspreker na dan  :-)







(*O ja, in de toekomst een andere streamer, deze zal er zeker komen. Eerst echter huis verkopen en verhuizen en kijken of er dan nog wat in het geldpotje voor mezelf zit  :wink:)

xander32

#606
Rust, tevreden zijn met hetgeen er staat; wees daar zuinig op :wink:.
Enne, een nieuwe woning kan ook zo maar een flinke upgrade zijn!


Citaat van: jowa op november 17, 2014, 21:26:27
Al een hele tijd niets nieuws aangeschaft, maar misschien binnen kort mogelijk wel een aanschaf.
Als ik die kan scoren is m'n set wat mij betreft af*, op de revisie van de luidspreker na dan  :-)







(*O ja, in de toekomst een andere streamer, deze zal er zeker komen. Eerst echter huis verkopen en verhuizen en kijken of er dan nog wat in het geldpotje voor mezelf zit  :wink:)

jowa

#607
Check: rust en tevredenheid is wat er heerst(e).
Ik kwam echter een mooie "afmaker" voor m'n set tegen en wel de volgende:

Nordost Frey Speakercables in biwire configuratie en afgewerkt met holle banaanpluggen  pompom

Gaat mooi samen met m'n Nordost Frey interlinks  :yes:

Plaatje (vh internet):


Eigen plaatjes:

xander32

Nice. Welke ls.kabel gaat die vervangen?

jowa

De OCOS mag de snakepit in  :-)

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Thanks.
Ondertussen genoeg uitgegeven aan dat spul, verschillende merken gehad (o.a. Siltech, VDH, MIT, Audioquest en OCOS) en m'n voorkeur gaat toch uit naar wat Nordost in m'n set doet: zo weinig mogelijk filteren en zo weinig mogelijk toevoegen.

Volgend jaar maar eens de snakepit in de verkoop gaan gooien, kijken of er dan wat geld komt voor een mooie streamer of DAC.

xander32

Bekabeling betref de finetuning en is zeer zeker waardevol voor het eindresultaat is mijn ervaring.
Zelf speel ik al een geruime tijd met hetzelfde, zijnde een mengeling van merken, maar naar tevredenheid. Van synergie zal er iig. geen sprake zijn door die mengeling, maar om nu een budget vrij te maken om te komen tot één merk zie ik (nog) niet zitten. Wie weet in de toekomst. Wil ik dat in verhouding tot de rest van de keten doen, gaat daar toch een aanzienlijk bedrag mee gemoeid :roll:. Dan beter een NAS of die mini pc.


Citaat van: jowa op november 19, 2014, 23:06:07
Thanks.
Ondertussen genoeg uitgegeven aan dat spul, verschillende merken gehad (o.a. Siltech, VDH, MIT, Audioquest en OCOS) en m'n voorkeur gaat toch uit naar wat Nordost in m'n set doet: zo weinig mogelijk filteren en zo weinig mogelijk toevoegen.

Volgend jaar maar eens de snakepit in de verkoop gaan gooien, kijken of er dan wat geld komt voor een mooie streamer of DAC.

jowa

Zo zit ik er ook in.
Ik heb al een NAS en ik koop kabels zoveel mogelijk tweede hands. Deze kwam langs voor een nette prijs, dan maar toeslaan.
Volle pond voor kabels betalen: niet doen, zit zoveel marge op.

jowa

Oude TV heeft kuren, er beginnen rijen met leds uit te vallen of een eigen leven te leiden.

Was me al aan het orienteren op een andere, kreeg ik vandaag een mailing van een aanbieder dat ze de Sony KDL-50W828B in de aanbieding hebben.
De KDL-xxW8xx serie komt er overal goed uit en de 50W805B wordt nu zelfs aanbevolen op Tweakers.net.
Dit is normaal z'n iets duurdere broertje, maar nu z'n veel goedkopere broertje.
Dus maar besteld  pompom

Plaatjes: