De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

We gaan het binnenkort eens zien
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

De eerste indrukken zijn positief ondanks dat Atmos niet aangesloten is vanwege vertraging van levering kabels en speakers violent1

De versterker word maar net lauwwarm na de hele dag op oorlogssterkte knallen, het is een beest en daar waar de Primare ophoud gaat deze nog vrolijk verder door, de buren weten dat nu ook  :evil: 
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Ik heb ook kritiek op de gebruikte aan/uit knop, deze is blauw verlicht en is niet te dimmen  frusty
De tft scherm is dan weer wel te dimmen waarom deze ongelukkige keuze van Rotel ,had dat dan ook meteen voor de aan/uit knop gedaan denk ik dan.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marvin

Ja en om nu gelijk met een potje nagellak die verlichting te dimmen, das ook een dingetje.

TurboMarco

lol nagellak  :-D  maar wanneer de garantie voorbij is ga ik es met wat weerstandjes aan de gang want dit is ruk
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Morgen maar eens de Atmos hoogte speakers aansluiten, ik had dit eerder willen doen maar niet alle kabels waren op tijd binnen.
Ik had 10mtr + 5mtr tulpkabel besteld en de 5mtr kreeg later het label "levertijd onbekend" dus heb ik maar een 2e 10mtr tulp besteld.

Kan ik de Vector's weer van de plek halen  frusty

Het leuke is dat ik dan weer de boel in kan gaan regelen wat met Dirac best goed te doen is, laptop op tafel en de meet mic op statief en hoop op RUST in de hut.

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Nou de eerste Atmos sessies zitten erop en ik zal aftrappen met het functioneren daarvan, in eerste plaats is het de mix wat bepaald in hoeverre Atmos toegevoegde waarde heeft en ondanks dat mijn hoge verwachtingen met Roger Water's The Wall was ik toch wel teleurgesteld, ik vind Atmos hierin weinig toevoegen t.o.v 5.1

Goed dan weer van de hr Waters Us and them , wut! geen Atmos uitvoer!?
Het heeft een Dolby Atmos-geluidsselectie in het menu, maar mijn versterker pikt geen Atmos-codering op. Teleurgesteld. maar na het lezen van een Reddit topic blijkt dat ik Secondary Audio niet op uit had staan ��op mijn Blu-ray-speler, en hoewel dat andere ATMOS-titels niet verhinderde om correct af te spelen, deed het dat wel bij deze. Ik heb die instelling op UIT gezet en uitvoer naar bitstream (in plaats van AUTO), en het werkt nu prima! maar wel raar dat dit zo moet.

In deze mix zijn de Atmos effecten veel beter voor elkaar dan The Wall
Volgende BD is die van Steven Wilson met Mikael Akerfeldt "Storm corrosion" en kort gezegd dit is TOP!
Zouden Steven Wilson producties die van de hr Waters overstijgen .... :yes:

Dirac heb ik maar op off gezet want die software krijg ik buikpijn van, de ene fault na de andere en tot grote ergernis blijft dat mijn rear height speakers op -17db zetten  frusty
Ook loopt de Rotel vast wanneer ik MET Dirac de levels goed wil zetten, Dirac uit en alles werkt zoals het hoort.

Word uiteraard vervolgt
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

We hebben er al veel over gesproken, maar dat Atmos valt in algemene zin tegen. Sterk afhankelijk van de bron of dat goed is opgenomen. Met de streamingsdiensten valt dat tegen, op een paar opnames hier en daar dan. Op blu-ray is het beter.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

#1854
Ik vind het upmixen naar mijn hoogte speakers ook gewoon een fijne toevoeging hebben.
En inderdaad, het is met een Atmos bron niet altijd even schokkend.
In die vorm ben ik ook blij dat ik het voor een paar honderd euro heb kunnen installeren.
En die eitjes aan het plafond vallen ook niet echt op.
Ook is het zo dat het even met de instellingen van alle bronnen spelen is om het hufterproof werkend te krijgen.
Ik dank Dik daar nogmaals voor..

TurboMarco

Nou ik ben ook blij dat ik er niet teveel geld aan uitgegeven heb, de versterkerkeuze had iig niets met Atmos te maken.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Goed artikel met in de hoofdrol Steven Wilson over Atmos

https://www.stereophile.com/content/steven-wilson-master-immersive-music

Citeeren monitort hij zijn mixes-in-progress op Genelec 8020-luidsprekers.

 :lol:  speakers kosten 429,-
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerIk vind het upmixen naar mijn hoogte speakers ook gewoon een fijne toevoeging hebben.
Zo heb ik in het geval van TV/Ziggo Next ook gedaan, beide apparaten ondersteunen dan ook geen Atmos  want TV inmiddels 7 jr oud en Ziggo verdomt het gewoon te implementeren in de Next  nopompom 
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Citaat van: Marvin op oktober 24, 2024, 19:20:33Ik vind het upmixen naar mijn hoogte speakers ook gewoon een fijne toevoeging hebben.
En inderdaad, het is met een Atmos bron niet altijd even schokkend.
In die vorm ben ik ook blij dat ik het voor een paar honderd euro heb kunnen installeren.
En die eitjes aan het plafond vallen ook niet echt op.
Ook is het zo dat het even met de instellingen van alle bronnen spelen is om het hufterproof werkend te krijgen.
Ik dank Dik daar nogmaals voor..

Inderdaad, ben eens met Auro 3D aan de slag gegaan en dan krijgen de Atmosspeakers meer input. Altijd leuk, dat experimenteren. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Maandag komt er een setje Def Tech D9 in huis en deze gaan de D7 vervangen als rear speakers, de D7 leg ik maar ff op de schap totdat ik voor weinig een 2 of 4 kanaals eindversterker heb voor de Atmos kanalen.

Mijn doel ik om uiteindelijk alles speakers behalve de fronts en subs te vervangen door Def Tech, en ben zo dus al aardig op weg  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303