Nou de eerste Atmos sessies zitten erop en ik zal aftrappen met het functioneren daarvan, in eerste plaats is het de mix wat bepaald in hoeverre Atmos toegevoegde waarde heeft en ondanks dat mijn hoge verwachtingen met Roger Water's The Wall was ik toch wel teleurgesteld, ik vind Atmos hierin weinig toevoegen t.o.v 5.1
Goed dan weer van de hr Waters Us and them , wut! geen Atmos uitvoer!?
Het heeft een Dolby Atmos-geluidsselectie in het menu, maar mijn versterker pikt geen Atmos-codering op. Teleurgesteld. maar na het lezen van een Reddit topic blijkt dat ik Secondary Audio niet op uit had staan ��op mijn Blu-ray-speler, en hoewel dat andere ATMOS-titels niet verhinderde om correct af te spelen, deed het dat wel bij deze. Ik heb die instelling op UIT gezet en uitvoer naar bitstream (in plaats van AUTO), en het werkt nu prima! maar wel raar dat dit zo moet.
In deze mix zijn de Atmos effecten veel beter voor elkaar dan The Wall
Volgende BD is die van Steven Wilson met Mikael Akerfeldt "Storm corrosion" en kort gezegd dit is TOP!
Zouden Steven Wilson producties die van de hr Waters overstijgen ....
Dirac heb ik maar op off gezet want die software krijg ik buikpijn van, de ene fault na de andere en tot grote ergernis blijft dat mijn rear height speakers op -17db zetten
Ook loopt de Rotel vast wanneer ik MET Dirac de levels goed wil zetten, Dirac uit en alles werkt zoals het hoort.
Word uiteraard vervolgt