welke cd speler ?

Gestart door Marantz 81, januari 22, 2009, 20:48:06

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

het klankmatig verschil in eindversterkers vind ik vrijwel nihil,wat voorversterkers betrefd het omgekeerde  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Ook voor het vergelijken van voorversterkers geld hetzelfde protocol.
Binnen 0,5 db afregelen en direct kunnen schakelen om eventuele verschillen direct aan het daglicht te brengen.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: Marco op januari 24, 2009, 12:18:52
Nee niet gemeten,wel beluisterd.

maar idd het verschil in output zou er wel degelijk mee te maken kunnen hebben evenals de compleet verschillende componenten en bouwwijze.
De verschillen waren vooral klankmatig, en dat heeft niet zozeer met output te maken. Warm klinken tegenover kil of neutraal.
Maar ik ben eigenlijk tegen vergelijkingen waarbij even snel geswitched wordt. Je kunt beter een langere tijd iets beluisteren.
Dat heb ik ook met mijn voorversterker keuze gedaan. Twee mooie pré's aangesloten en dan langere tijd luisteren en later de ander aangesloten en weer langere tijd luisteren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Niels

je moet geen nieuwe receiver kopen. Ik heb ook een DV4001 een tijdje als cd speler gebruikt omdat ik moest wachten op mn CD5003. De DV4001 klinkt echt nergens naar is ook logisch want het is ook een DVD speler. Dus het is echt je DV4001 die vervangen moet worden voor CD. Een 5001 of 5003 is zeker een goede koop. CD5001 kost nu 149 euro en de 5003 ( bij correct in rotterdam ) 199 euro!! echt een hele mooie prijs, ik had mijn CD5003 ook voor 199 euro. Succes met het zoeken naar een mooie cd speler.

hg5812

Hallo.

Ik heb zowel een CD5001 als en CD67SE en eventueel een CD63SE voor je te koop. Alle drie vallen ze binnen je budget.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

dmeerpa

Zelf ben ik begonnen met een DV7600 als CD speler. Na verschillende topics te hebben gelezen dat een degelijke CD speler de betere DVD spelers op CD gebied overklast.

Ik kocht uiteindelijk een CD5001. Dit was inderdaad beter dan de DV7600 (vooral bij gebruik via de analoge aansluitingen).
Meer detail, zuiverder, helderder. Toen de CD6002 uitkwam ben ik die gaan vergelijken met de CD5001. Whw, wat een verschil, alles klonk nog beter. Ik heb toen de CD6002 onmiddellijk besteld en heb er nieuw 359€ voor betaald.

Inmiddels is de DV7600 vervangen door een DV7001, die is beter met CD weergave, maar kan nog niet tippen aan de CD6002.

Ook de upgrade van mijn speakers was een enorme verbetering voor het geluid. De upgrade van de receiver was wel hoorbaar, maar minder  opvallend, behalve dat mijn speakers wel het extra vermogen konden gebruiken en dat ik dat wel goed hoorde.

Ik denk, als de prijs meevalt de CD6002 van Cheese een aanrader is om voor je CD's de DV4001 te vervangen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marantz 81

ik was ook helemaal niet van plan om een nieuwe reciever te kopen  :no:

heb hem net een maand en is ook helemaal naar men zin  :-) films en muziek dvd,s klinken heel erg goed  :kwijl: en ook op hoog volume klinkt het mooi stabiel

om een echt goed stereo geluid te krijgen moet er gewoon een PM7001 voor de KEF Q5 staan die ik nu heb ,daar heb ik ze ook op gehoord toen ik ze kocht i.c.m met een CD5001 OSE , maar ja ik wil ook home theater anders had ik die 7001 wel gekocht

de CD6002 EN CD5001 ,heb ik beluisterd via een PM7001 voordat ik de overstap heb gemaakt naar home cinema en 6002 klonk idd echt een stuk beter ,maar ja heeft mij te veel problemen dat het laadje spontaan dicht gaat ik zou dan voor een SA7001 gaan maar dat gaat boven budget  shutup

mja ben er nog niet echt uit eerlijk gezegd en cd speler moet ook grijs zijn anders vindt ik het ook geen gezicht

en zoals in openingspost al aangaf zeggen die nummer van de oudere type,s mij niks  dat was mijn vraag ook

MadVillain

Mocht je interesse hebben in een zwarte 2e handse sa7001. PM mij dan maar.

Hij staat binnenkort te koop voor een fijn prijsje. En ik heb geen haast met de verkoop dus je kan er de tijd voor nemen.

Marantz 81

schreef al denet dat ik geen zwarte wil he  :wink:

MadVillain

Marantz 81

hallo 

ben der uit  :-D

heb net een CD5001 gekocht   :yes:  kon niet wachten en gelijk aangesloten natuurlijk  :wink:

ben zeer aangenaam verrast hoe groot de vooruitgang is ,al even mijn favoriete cd,s gedraaidt denet nu komt alles op ze,n plaats  notworthy ,geen verder uitleg nodig denk ik   HB

alleen nu kan ik weer later een nieuwe VDH the name gaan kopen  redface omdat ik die verkocht had  clown1 dacht van ga kompleet over op HDMI en luister ik zo men cd,s wel ,maar ja je snapt het al :schater:

groeten Arjan

bramdg

PROFICIAT met de mooie keuze !!!!!!!!!!
een nog recent toestel dat zeker mooi staat in je set

Blij dat je eindelijk weer dingen hoort zoals ze bedoeld zijn te klinken  hello

tja sorry kabel iets te vroeg weggedaan hoor ik   .....probeer miss eens een D102mkIII  :yes:  op de kop te tikken

Ga "the name" toch houden denk ik zo voor de oude cdspeler of squeezebox  :roll:

VEEL LASER-PLEZIER  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Dank je wel  :-)  ben er erg blij mee en staat er perfect bij  hello

maakt niet uit van die kabel jij bent er nu toch blij mee  :wink:

zal wel lukken met het luisterplezier ,weer alle cd,s uit de kast  :-D

dmeerpa

Citaat van: Marantz 81 op januari 25, 2009, 19:28:37
de CD6002 EN CD5001 ,heb ik beluisterd via een PM7001 voordat ik de overstap heb gemaakt naar home cinema en 6002 klonk idd echt een stuk beter ,maar ja heeft mij te veel problemen dat het laadje spontaan dicht gaat ik zou dan voor een SA7001 gaan maar dat gaat boven budget  shutup

Heb ook het probleem gehad met het laadje, nadat ik de speler hiervoor heb binnengebracht is het probleem volledig van de baan.  hello
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marantz 81

ja zal ook vast wel verholpen kunnen worden ,maar ja ging toch boven budget en had dan liever een nieuw 5001  :wink: en als ik 3 weken naar een 6002 luister wil ik weer een sa7001  :lol:

ik heb gewoon te goeie oren denk ik  clown1