Wie heeft er ervaring met John van gent

Gestart door cheese, januari 21, 2009, 23:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Hallo allemaal,


Via Ht forum heb ik wat gesprekken gehad betreffende de interlinks van jvg....kan iemand hier mij zijn ervaringen delen wat betreft dit merk......zijn de interlinks echt zo goed?


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Dat is moeilijk moet je zelf ervaren wat je ervan vind en of het je waard is
Maar wat is er mis met je huidige kabels ? dat mag niet zoveel schelen dan is er iets anders mis
Het is iemand die ze zelf maakt en ontwikkeld heeft
En wat ik erover lees zijn de mensen er zeer tevreden over
Alleen het is produkt wat naar zijn maatstaven gemaakt is maar dat is elk merk natuurlijk
Probeer het en je zal geen buil er aan vallen want 2de hands zijn ze snel weer verkocht volgens mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: cheese op januari 21, 2009, 23:26:27
Hallo allemaal,


Via Ht forum heb ik wat gesprekken gehad betreffende de interlinks van jvg....kan iemand hier mij zijn ervaringen delen wat betreft dit merk......zijn de interlinks echt zo goed?


gr cheese
Ik ga met John mee. Probeer of een set te lenen, of koop een set en probeer uit. Indien deze niet bevalt kun je deze wss wel weer tegen hetzelfde bedrag snel verkopen.

Wat de één superkabel vindt, kan een ander totaal niet aanstaan. Ik ben inmiddels aardig avers van Monster in mijn set en zweer bij DIY microfoonkabel of Siltech. Anderen hebben weer de compleet omgekeerde mening. Dus komt op smaak en matching aan!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cheese

ik lees veel goede dingen over john van gent en ben altijd op zoek naar een verbetering en dus ik ga maar eens bij hem kijken ,


en dan luisteren en eravren wat beter is

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

mars

oi stupid


En als jij over gaat op J van gent bekabeling , heb ik wel weer interresse in jou kabels
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Audiophylia Nervosa

Beste Cheese,

Ik heb jaren terug de interlinks van John van Gent gekocht, puur op de recenties die ik ervan hoorde en op diverse forums heb gelezen.
Ik heb de interlinks geplaatst van mijn CD-speler naar de VV, van de VV naar de RoomControlUnit en daar vandaan naar mijn EV.

Ik heb de goud/zilver uitvoering en moet zeggen dat dit een hele goede kabel is die heel lekker luisterd en niet meer uit mijn set weggaat. Heb MonsterCable gehad, NoWire gehad, Siltech kunnen beluisteren maar in prijs/kwaliteit verhouding is er niets beters te koop.

Twee collega's van mij zijn ook al overstag gegaan (eentje die zelfs CimberCable had) en zijn positief over de JvG kabel.

Naast het feit dat ik de interlinks van hem heb, zijn mijn luidsprekers (intern) ook voorzien van de goud/zilver bekabeling zie hiervoor mijn site http://members.chello.nl/m.straatman/.


Groeten,

Marcel


Citaat van: cheese op januari 23, 2009, 20:24:00
ik lees veel goede dingen over john van gent en ben altijd op zoek naar een verbetering en dus ik ga maar eens bij hem kijken ,


en dan luisteren en eravren wat beter is

gr cheese
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

MadVillain

Binnenkort ga ik zelf voor een compleet zilveren set. Interlinks tot aan lskabel.
Is het niks dan gaat het weer in de verkoop!

cheese

asl ik zo lees is het wel goed dus......toch maar eens gaan kijken bij hem......en mars als ik op j v g over ga mag je mijn kabels overnemen natuurlijk.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

1e stap is gezet. Komende week krijg ik 2 setjes ls demo kabel binnen.
Verzilverd ofc en zilver-goud.

Kijken(horen) welke beter matcht. Zelf hoop ik op de verzilverde, is goedkoper :P

Mijn tuinslang ls-bekabeling matcht niet al te goed met m'n set. Heb nu als test weer mijn oude ls-bekabeling gepakt, van den hul cs122. En het klinkt imo veel directer/analytischer

cheese

ben heel benieuwd hoe je bevindingen zijn met deze kabels.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

ls kabels zijn binnen.
mailcontact verliep snel. en volgens afspraak waren de kabels binnen 3 dagen binnen.
op dit mement ben ik nog aan het luisteren naar mn vdhul cs122.
daarna ga ik de verzilverde ofc proberen.

cheese

ben erg nieuwsgierig wat je er van vind.

hoor graag van je...
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Eerst een uur naar de vdhul cs122 geluisterd en daarna naar de jvg verzilverde ofc koper uitvoering geluisterd.
En de laatste cd werd direct weer gedraait. De jvg klinkt frisser/directer. Je hoort de details nog ietsjes beter en de ruimtelijkheid is erg groot.
Er zit alleen een soort van onrust in het geluid waardoor het erg vermoeiend kan zijn.
Als je naar "Charlie Hunter & Norah Jones - More than this" (Album: Songs from the analog playground http://www.amazon.com/Analog-Playground-Charlie-Hunter-Quartet/dp/B00005NU6A/ref=pd_bbs_sr_5?ie=UTF8&s=music&qid=1235601699&sr=8-5 )
Dan hoor je dat er soort van tamtam (??) bespeelt worden die je op de linker speaker.
Het effect zit zo, eerst hoor je het op de linker speaker en dan hoor je het links van de linker speaker en dan rechts van de linker speaker.

Met de vdhul moet je er meer moeite voor doen om dat te horen.

De Zilver-goud versie heb ik ook iets van een uur beluisterd. Maar daar is het wat te laat voor geworden.......

:zzz:

cheese

en wat is eindordeel...goed of word je er toch snel een beetje luistermoe van?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

op dit moment heb ik nog geen eindoordeel. omdat ik het veel geld vind om er snel een oordeel over te geven.
ik mag ze voor een best lange tijd beoordelen dus dat wordt erg veel switchen de komende tijd :-)