Kabels hebben zeker invloed op je totale geluidsbeeld, maar de match moet goed zijn, wat in de ene set mooi klinkt kan in de ander helemaal niks zijn.
Vooral luidspreker kabel heeft grote invloed, voorheen heb ik met Ocos en Ixios gespeeld, het was mwa mwa, via Art-Speak heb ik een kabel op proef gehad en deze is gebleven, het kabel is niet duur, niet analystisch maar erg muziekaal.
Zo heb ik ook de netkabels vervangen door het kabel van Art-Speak.
Ooit zelf eens wat netkabel gemaakt met installatie bekabeling, getwist en gevlochten, bij mij klonk het hard en gemeen, nu kan zo'n kabel bij iemand anders wel perfect matchen.
Wat ik zelf een goede interlink vindt, zijn die van Prefer, vooral de MGK-18 en 226, de 18 gebruik ik voor de cd-speler, waarmee deze wat minder puntig wordt en de 226 voor mijn draaitafel.
Nu is het wel zo, dat de draaitafel gevoeliger is voor interlinks als de cd-speler, ik heb jaren met tevredenheid de JK Acoustics type II gebruikt, maar op de draaitafel wordt het niks, ik heb hem vergeleken met de Prefer MGK 226, die zet een veel mooier en vooral breder en dieper beeld neer.
Een mooie site voor deze zelfbouw is
www.platenspeler.comgr tifosi
edit maurice: link naar platenspeler.com klikbaar gemaakt[/color]