Geluid uit DLS R-66 (geen laag)

Gestart door KRISGS, oktober 07, 2008, 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

ligt zeker niet aan de speakers zelf , ik ben zelf een DLS freak  :kwijl: ze hebben juist heel veel dynamiek detail en hele mooie bass  , tweeter is echt een juweeltje

heb alles uit de reference serie gehad in de auto , de huiskamer speakers gebruiken dezelfde techniek  :wink:

maarr dls geeft de vermogens nogal laag op , en als ze dat vermogen niet krijgen dan krijg je nog niet de helft te horen van wat ze kunnen  :kwijl:

wat ik in de auto had kon 3 keer het opgegeven nominale vermogen verdragen

je moet er gewoon een hele goede stereo versterker voorzetten ,dan wordt het alleen nog maar genieten van die speakers

zal je gouw richting de 800 euro gaan ,geen goedkope kopen met veel vermogen anders is het nog zonde van je geld

KRISGS

mja ik ben ten einde raad, ik heb uit pure miserie de amp op small gezet dat ik de sub kan affilteren op ±100Hz, en dan gaat het. Maar is eigenlijk de bedoeling niet. Ik heb ook nog een Yamaha stereo AMP eraan gehangen van mijn neef maar klank was idem.  Begrijp echt niet waar jullie die bass horen, hehe. Ik heb zonet nog eens paar goede nummers van the police geprobeerd, zoals roxanne en zo en naar de drums geluisterd en ik weet hoe dit moet klinken, en de bass ? Where the f** is it en klinkt ook totaal niet zoals het hoort, dus daarmee op small en 100hz, ... en dan is het beter. Volgende aanschaf voorlopig zeker geen DLS meer, of ik moet overtuigd worden, hehe

Marvin

zijn de woofers wel in goede staat?

WimPeu

Zit het koppelbruggetje wel tussen de speaker aansluitingen. byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

ook een goeie, ik hoop toch dat dat het niet is na 2 jaar luisteren....  clown1
(qua oplossing zou het wél te hopen zijn).

Marantz 81

wat voor type versterker was die van je neef dan

kan ook zijn dat het jou speaker niet is natuurlijk maar die R66 hebben echt veel vermogen nodig ,kun je ook lezen in de review,s die erover geschreven zijn

je zou een zware eindversterker achter je eigen yamaha kunnen proberen

Marantz 81

Heb je trouwens nog gekeken wat marco vroeg of de speaker niet uit fase zijn aangesloten ?  + en -  omgedraaid

als je naar de aansluiting kijkt moet de + ( rood )  rechts zitten

wat je ook zou kunnen doen is deze speakers aanschaffen  http://link.marktplaats.nl/280642012

zijn zeer makkelijk aan te sturen en ze blazen je letterlijk omver , met de yamaha die je nu hebt is dat geen probleem ,zijn klanktechnisch hele mooie speakers ,maar je moet er wel van houden  :-)

liefhebbertje

Speakers die hier bij passen en goed presteren zijn o.a. deze:

kijk hier maar eens
Deze speakers heb ik zelf gehoord en klinken echt goed, zeker in vergelijking met de prijs.

In combinatie met een Eltax Hifi Amp-50 van 2 x 50 watt RMS waar deze luidsprekers aanhingen, gaf dit een dijk van een geluid met een stevige en volle bas en met een volume waar een flinke huiskamer mee voorzien kan worden.
Ze zijn overigens daar ook te beluisteren en uiteindelijk is dat het meest overtuigende, voordat er wordt geroepen dat dat niet kan of deze speakers niks zijn.

Dennis E36

Voor het geld moeten ze iig wel geluid produceren, maar ik kan me niet voorstellen dat dit
goed klinkende luidsprekers zijn! Ik ga dit dus toch roepen, zonder ze gehoord te hebben :-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

liefhebbertje

Citaat van: Dennis E36 op december 13, 2009, 22:23:31
Voor het geld moeten ze iig wel geluid produceren, maar ik kan me niet voorstellen dat dit
goed klinkende luidsprekers zijn! Ik ga dit dus toch roepen, zonder ze gehoord te hebben :-)

Nou, dat is dus precies wat ik bedoel.....
Een aanname zonder onderbouwing.
Komt wel meer voor in audiofiele kringen. Gebakken lucht voor veel geld verkopen doet het daar voor een aantal believers nog steeds goed... frusty
Het zijn natuurlijk geen top luidsprekers, maar niettemin toch behoorlijk goed en nogmaals... met een zeer goede prijs/kwaliteisverhouding.
Voor iemand die niet zoveel kan of wilt besteden is dat een goed alternatief.

Ik heb al heel wat ervaring in de audiofiele en high end wereld, maar verbaas me nog steeds over dit soort ideeën.
Dat is zo'n beetje hetzelfde verhaal als van "kenners" die duidelijk konden horen tijdens een demonstratie, dat een superdure interlink van een bekend duur merk het summum was op het gebied van signaaldoorgifte, terwijl men ongemerkt achter de schermen deze dure interlink had verwisseld voor een simpel elektriciteitssnoer.
Maar ja het dure prijskaartje en merk stond er nog vermeld..... :angel:

Wat ik bedoel is dus, dat niet alles wat duur is automatisch goed is en andersom. Je zal nog verbaasd zijn wat voor aardigs je kunt vinden voor relatief weinig geld. Maar je moet er natuurlijk wel voor openstaan!

xander32

Citaat van: liefhebbertje op december 13, 2009, 15:47:29
Speakers die hier bij passen en goed presteren zijn o.a. deze:

kijk hier maar eens
Deze speakers heb ik zelf gehoord en klinken echt goed, zeker in vergelijking met de prijs.

In combinatie met een Eltax Hifi Amp-50 van 2 x 50 watt RMS waar deze luidsprekers aanhingen, gaf dit een dijk van een geluid met een stevige en volle bas en met een volume waar een flinke huiskamer mee voorzien kan worden.
Ze zijn overigens daar ook te beluisteren en uiteindelijk is dat het meest overtuigende, voordat er wordt geroepen dat dat niet kan of deze speakers niks zijn.
Op veel consumentenelectronica zitten forse marges - laten wij dat deel voor het gemak de gebakken lucht noemen. Dan nog blijven er flinke verschillen in verkoopprijzen over, welke voor een groot deel voortkomen uit de gebruikte materialen en/of technieken. Ik kan mij dan ook maar moeilijk voorstellen dat een zuilspeaker van het kaliber Eltax, met een 3-weg systeem a €99,- een dijk van geluid neerzet, of dat moet puur duiden op het volume. Dat laatste komt dan wel overeen met de opgegeven 200 watt rms (gebakken lucht :roll:).

Sander.

Mexicaanse Hond

Zou gebakken lucht misschien een betere doorgifte van geluidstrillingen bewerkstelligen?  clown1
Ik zou wel eens een test willen doen met goedkope luidsprekers.  Dan luister je meer op afwezigheid van negatieve kwaliteiten als kleuring, rommelig laag en scherp hoog dan op positieve kwaliteiten als goede plaatsing.
Om te genieten hoef je niet perse een heel dure installatie te hebben. Ik kocht op m'n veertiende een Philips GA 212, Marantz 1030 en IMF Compact luidsprekers en ik heb daar jarenlang met enorm veel genoegen naar geluisterd.  :yes:

liefhebbertje

Mooi, een discussie!

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2009, 09:26:12
Zou gebakken lucht misschien een betere doorgifte van geluidstrillingen bewerkstelligen?  clown1
Ik zou wel eens een test willen doen met goedkope luidsprekers.  Dan luister je meer op afwezigheid van negatieve kwaliteiten als kleuring, rommelig laag en scherp hoog dan op positieve kwaliteiten als goede plaatsing.
Om te genieten hoef je niet perse een heel dure installatie te hebben. Ik kocht op m'n veertiende een Philips GA 212, Marantz 1030 en IMF Compact luidsprekers en ik heb daar jarenlang met enorm veel genoegen naar geluisterd.  :yes:

Prima toch?  :yes:
Natuurlijk zit er een hoop rommel bij veel goedkope audio. Maar zoals eerder gezegd er is soms toch ook wel wat goeds te vinden. En dan "goed" uiteraard in verhouding met prijs e.d.
Het gaat er over dat je natuurlijk kritisch moet en mag zijn t.a.v. de geluidskwaliteit, maar dat neemt niet weg dat je open kan blijven staan voor de onverwachte positieve ervaringen in de lagere prijsklasse.

Aannames als " dat kan nooit wat zijn voor die prijs" zijn altijd fout en vertroebelen een objectieve beoordeling.

Mexicaanse Hond

Citaat van: liefhebbertje op december 14, 2009, 09:55:45
Aannames als " dat kan nooit wat zijn voor die prijs" zijn altijd fout en vertroebelen een objectieve beoordeling.
Nu sla je een beetje door. De aanname "dat kan nooit wat zijn voor die prijs" blijkt maar al te vaak bewaarheid te worden en kan dus niet worden gekwalificeerd  als "altijd fout".  :-)
Misschien is er een mod die de post vanaf de eerste post van liefhebbertje wil afsplitsen, want we raken met deze discussie off-topic.

liefhebbertje

Citaat van: xander32 op december 14, 2009, 09:12:22
Op veel consumentenelectronica zitten forse marges - laten wij dat deel voor het gemak de gebakken lucht noemen. Dan nog blijven er flinke verschillen in verkoopprijzen over, welke voor een groot deel voortkomen uit de gebruikte materialen en/of technieken. Ik kan mij dan ook maar moeilijk voorstellen dat een zuilspeaker van het kaliber Eltax, met een 3-weg systeem a €99,- een dijk van geluid neerzet, of dat moet puur duiden op het volume. Dat laatste komt dan wel overeen met de opgegeven 200 watt rms (gebakken lucht :roll:).

Sander.

Dat van die marges klopt sowieso. Tel daarbij nog op het extra betalen voor de naam van een duur merk (de gebakken lucht...) en een groot deel van de prijs is daar mee verklaard.

Voor de rest zou ik zeggen: Doe eens gek!
Ga eens luisteren. Als je er zo overtuigd van bent dat het rommel is kan je je misschien toch (leed)vermaken en ben je er ook weer eens uit. :angel:

Het kan natuurlijk ook zijn dat je het een beetje pijnlijk idee zou vinden dat dergelijke goedkope speakers wellicht beter (misschien zelfs wel goed...) klinken dan dat je zou verwachten, terwijl je zelf zo veel hebt uitgegeven voor je eigen installatie.
Ja dat begrijp ik dan ook wel weer....