Citaat van: cheese op juli 06, 2008, 12:34:22
maar hoe kan ik dat in source direct gebruiken.............als je source direct gebruikt kun je toch geen 5.1 weergeven................source direct is toch altijd een stereo weergave?
gr cheese
Neen, source direct zal wat hij aan de input krijgt gewoon versterken en zo doorsturen, is dit nu mono, 2.0, 2.1, 5.1 of 7.1.
Bij de Modes DTS, Dolby Digitaal, THX, ... wordt buiten het versterken ook filters toegepast die de bedoeling hebben het geluidseffect te verbeteren. Naar mijn mening met wisselend succes
In mijn geval is Source Direct gebruikt met mijn PS3 (spelen en films), en media player ( muziek en films). Bij DVD gebruik ik die enkel voor muziek bij film kies ik voor Dolby Digitaal of DTS. Ik vind het geluid is mooier klinken.
Voor mijn CD gebruik ik dan Pure Direct, enige verschil is dat hier ook de video circuits (HDMI, Component, S-Video, ...) op de receiver uitgeschakeld worden en ook het LCD scherm van de receiver, xwat ervoor moet zorgen dat deze geen enkele storing kunnen geven aan het geluid.