Even voorstellen

Gestart door Photocanto, oktober 05, 2026, 20:24:55

Vorige topic - Volgende topic

pameijer en 1 gast bekijken dit topic.

Photocanto

Dag iedereen,

Ik ben Johan wonend in Handzame, België. Al 38 jaar gehuwd en vader van een zoon en dochter die intussen hun eigen stekje hebben. Ik ben vooral een fiere opi van een schitterende kleinzoon, waarmee ik de gekste avonturen beleef!

In mijn vrije tijd speel ik tennis en fiets ik graag met de koersfiets of elektrische fiets en in het weekend maak ik graag een wandeling. Motorrijden is nog een passie van me en die combineer ik graag met fotografie een andere hobby van me.

Mijn allergrootste hobby is muziek en dan het liefst weergegeven door een mooie set. Ik ben 40 jaar terug begonnen met Marantz en na een lange reis terug bij af. Het betreft een ouwe PM 7001 die ik nog op een kamertje had staan. Ik heb een tweetal weken terug mijn Muzishare X7 buizenversterker verkocht en daarmee staat de Marantz nu weer muziek te maken. Het was wat wennen na jaren een buizengeluid, maar intussen zijn de hersenen en oren weer gereset. Eigenlijk speelt die ouwe Marantz best wel lekker, wat me echt wel verbaasd, want intussen is die toch zo'n 20 jaar oud, maar ziet er nog als nieuw uit. Desalniettemin ben ik toch al naarstig op zoek naar een nieuwe of mooie 2dehandse versterker en ik denk dat dit toch de definieve terugkeer naar Marantz zal zijn. Ik hoop op dit forum mijn zoektocht wat makkelijker zal maken omdat er hier toch heel wat ervaring zit. Ik zie er alvast naar uit om met jullie kennis te maken.
Mijn huidige set: Marantz PM 7001-Bluesound Node Icon-Dual CS529-Q Acoustics Concept 50

Jokke

Dag Johan, welkom op dit forum.  Hier zitten nog enkele Belgen, waaronder mezelf.
Ik heb zelf recentere Marantz apparatuur (zie onderschrift).  Vraag maar als je er meer over wil weten.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

Nils

Hoi, welkom.
Ik hoop dat je een mooie Marantz vind.
Al enig idee, welke Marantz je voor wilt gaan?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 1 -Dali C 8D- Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sony BlueRay.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Marantz cd5000, Dab+tuner.

Photocanto

Hey, ik dacht aan een Model 50 of Model 40N, maar omdat ik al een goede streamer heb heeft de Model 50 mijn voorkeur.
Mijn huidige set: Marantz PM 7001-Bluesound Node Icon-Dual CS529-Q Acoustics Concept 50

Nils

Citaat van: Photocanto op Gisteren om 12:51:53Hey, ik dacht aan een Model 50 of Model 40N, maar omdat ik al een goede streamer heb heeft de Model 50 mijn voorkeur.

Mooie versterker.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 1 -Dali C 8D- Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sony BlueRay.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Marantz cd5000, Dab+tuner.

Frits Denon

Ik zou voor het zustermerk Denon gaan, de Denon 1700NE. Zelfde prijsklasse. Net even het inwendige van de Marantz bekeken. De Denon is meer gescheiden gebouwd qua eindtrappen en voeding en heeft zeer waarschijnlijk meer vermogen bij 4 Ohm. Die heb ik bij de Marantz niet kunnen vinden, of ik heb er overheen gekeken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Elac BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op Gisteren om 13:46:43Ik zou voor het zustermerk Denon gaan, de Denon 1700NE. Zelfde prijsklasse. Net even het inwendige van de Marantz bekeken. De Denon is meer gescheiden gebouwd qua eindtrappen en voeding en heeft zeer waarschijnlijk meer vermogen bij 4 Ohm. Die heb ik bij de Marantz niet kunnen vinden, of ik heb er overheen gekeken.

U bent verslaafd aan DEnon  :wink:  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

Photocanto

Citaat van: Frits Denon op Gisteren om 13:46:43Ik zou voor het zustermerk Denon gaan, de Denon 1700NE. Zelfde prijsklasse. Net even het inwendige van de Marantz bekeken. De Denon is meer gescheiden gebouwd qua eindtrappen en voeding en heeft zeer waarschijnlijk meer vermogen bij 4 Ohm. Die heb ik bij de Marantz niet kunnen vinden, of ik heb er overheen gekeken.

Ik heb deze gehad en vond die veel te fel in het hoog op mijn toenmalige luidsprekers Wharfedale Linton Heritage. Hoe dit zou klinken op mijn huidige speakers.. eigenlijk zou ik het liefst een volledig analoge versterker hebben zoals de Model 50.

Frits Denon

Citaat van: JohnWx op Gisteren om 16:57:21U bent verslaafd aan DEnon  :wink:  :-D

Inmiddels een klein stapje beter gevonden  :wink: . Maar de Denon PMA 2010ae die in mijn TV set staat is m.i. niet te versmaden. Echt een powerbeest.

En de 1700NE de opvolger van de PMA 1500ae is het kleinere broertje ervan. De 1500 is een ondergewaardeerde amp. Mooi gebouwd en met een fijne reserve aan boord.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Elac BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

Citaat van: Photocanto op Gisteren om 19:07:12Ik heb deze gehad en vond die veel te fel in het hoog op mijn toenmalige luidsprekers Wharfedale Linton Heritage. Hoe dit zou klinken op mijn huidige speakers.. eigenlijk zou ik het liefst een volledig analoge versterker hebben zoals de Model 50.

Kijk dan eens naar de voorganger de PMA 1500ae. Ik heb nooit iets gemerkt van scherpte op mijn Elac's.

Jokke

Ik zou zeggen, gewoon je gevoel volgen en die Marantz model 50 uitproberen.
Ik ben alvast zeer tevreden van de Marantz model 30, maar dat is een totaal ander beestje kwa topologie (klasse D).
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

RHK

Op internet staat de model 50 bij Hifi Klubben ruim 600 euro afgeprijsd voor 2 stuks outlet. Is nog wel ruim duurder dan de 30, maar toch. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2