Problemen Marantz Model M1

Gestart door Early Bird, maart 25, 2026, 09:27:17

Vorige topic - Volgende topic

Early Bird

Update:
Vanmorgen kon ik wederom de AB van de TV niet gebruiken om het geluid te regelen.
Ik heb onderstaande procedure gebruikt.

Citaat van: dmeerpa op maart 25, 2026, 16:15:45Voer een volledige "handshake"-reset uit (de meest waarschijnlijke oplossing)
Soms is het niet voldoende om apparaten alleen uit te schakelen; ze moeten volledig van de stroom worden losgekoppeld om de verbinding te resetten.
1. Haal zowel de stekker van de LG-tv als die van je soundbar/AV-receiver uit het stopcontact.
2. Koppel de HDMI-kabel aan beide uiteinden los van de eARC-poort (HDMI 2).
3. Wacht 5 volle minuten.
4. Sluit eerst de soundbar/AV-receiver weer aan op het stopcontact.
5. Sluit de HDMI-kabel weer stevig aan op de HDMI 2 (eARC)-poort op de tv en de soundbar.
6. Sluit de tv weer aan op het stopcontact en zet hem aan

Daarna werkte de AB weer.
Volgende stap: Instellingen-Algemeen-Systeem-Aanvullende instelling-Quick Start+ uitgezet.
Het verschil is dat de LG, na inschakelen, opnieuw WebOS laad.
Tot nu toe gaat het in en uitschakelen prima.
Geen last van een weigerende AB voor de geluidsterkte.
Ben benieuwd of dit de oplossing is.
Het terugzetten naar fabrieksinstellingen stel ik, zolang het werkt, uit.
Hobby's: Wandelen, radiozendamateur.
Marantz Model M1, Pioneer BDP-LX58, Monitor Audio Gold 50 6g, SVS SB-1000 Pro, Nordost, AudioQuest, RFI en EMI filter, LG G5

Early Bird

Citaat van: Early Bird op Vandaag om 06:36:42Volgende stap: Instellingen-Algemeen-Systeem-Aanvullende instelling-Quick Start+ uitgezet.
Het verschil is dat de LG, na inschakelen, opnieuw WebOS laad.

Nadat de TV en M1 ongeveer 1 uur uit hebben gestaan opnieuw zelfde euvel.
Volgende poging: reset firmware M1 en update naar laatste versie.
TV aan laten staan.
Direct daarna werkte de AB weer.
So far so good.
Het irriteert mij mateloos.
Enige optie die ik heb, mocht het mij niet lukken, is via de Heos app op mijn Iphone het geluid te regelen.
Vind dit nogal omslachtig en werkt niet prettig.
Marantz Model M1, Pioneer BDP-LX58, Monitor Audio Gold 50 6g, SVS SB-1000 Pro, Nordost, AudioQuest, RFI en EMI filter, LG G5

Frits Denon

Ermee terug naar Elst zou mijn advies zijn. Wellicht nog beter de koop ontbinden als het gewoon een slecht werkend ding is. Je bent er al mee terug geweest, dus dat recht heb je.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Elac BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

Early Bird

Het probleem is dat voor mij niet duidelijk is of het aan de LG G5 TV ligt of aan de M1.
De eerste M1 die ik heb gehad, heeft hardware fouten.
Deze, de tweede, heeft dat nog niet aangegeven.
In de gebruiksaanwijzing van de M1 staat: 'Sommige functies werken mogelijk niet, afhankelijk van de aangesloten tv.'
Daarmee heeft Marantz zich ingedekt.

RHK

Software problemen is het zwakke punt bij Marantz. Streamen naar m'n voortrap ook, Heos app op m'n Apple tablet installeren loste dat op.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Early Bird

Inmiddels weer aan het Googelen geweest.
Vooral op Reddit is het een relatief hot item.
Het schijnt dat de LG G5 tv de boosdoener is.
Oplossing is volgens meerdere mensen de eARC setting uit te zetten en verder gaan met ARC.
Daarnaast vond Ai: 'Schakel eARC over naar ARC: Het is gebleken dat het instellen van de audio-uitvoer van de LG G5 van eARC naar ARC in de geluidsinstellingen de verbinding stabiliseert.'
Ga dit als volgende oplossing proberen.

RHK

Dan zou je de audiocodec Dolby Atmos niet meer via de ARC HDMI kunnen weergeven. Bezopen. Maar ja, als het probleem bij jou dan is opgelost, dan maar.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2