Problemen Marantz Model M1

Gestart door Early Bird, Vandaag om 09:27:17

Vorige topic - Volgende topic

Early Bird

Vandaag heb ik mij geregistreerd vanwege het feit dat ik problemen ervaar met mijn M1.
Het is inmiddels mijn 2e omdat de 1e, nadat hij in Elst is geweest voor reparatie, omgeruild is voor een nieuwe.
Uiteraard is de laatste firmware en Heos software geinstalleerd.
Het probleem wat ik nu nog ervaar is dat na het opnieuw inschakelen van de TV (LG G5) wel de geluidsbalk word weergegeven en ook reageert op de afstandsbediening van de TV maar de led op de M1 reageert niet en het volume dus ook niet.
Uiteraard gebruik ik de earc in en uitgang van de LG en de M1 d.m.v. een gecertificeerde HDMI 2.1 kabel.
Ook de instellingen in het menu van de TV en M1 staan juist ingesteld.
Om dit probleem op te lossen moet ik de M1 opnieuw opstarten.
Vaak helpt dit niet en moet ik de M1 meermaals opnieuw opstarten.
Ik vind dit irritant.
Mijn vraag is: zijn er meer M1 bezitters die dit probleem of andere problemen ervaren met de M1?

Met vriendelijke groet, Wil
Hobby's: Wandelen, radiozendamateur.

Jokke

Ik denk dat er op dit forum geen M1 bezitters zijn.
Probeer het eens op de Marantz facebook groepen.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C54 evo, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

Early Bird

`Beste Jokke,

U zal het goed bedoelen echter ik heb géén facebook.
Daarnaast zal "Problemen Marantz Model M1" in de zoekmachines veschijnen.
Hierdoor denk ik dat mensen die een M1 bezitten en problemen ondervinden dit topic zullen vinden.

Mvg, Wil

Jokke

Geen probleem hoor Wil.  Succes met je zoektocht.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue

RHK

Citaat van: Early Bird op Vandaag om 14:13:31`Beste Jokke,

U zal het goed bedoelen echter ik heb géén facebook.
Daarnaast zal "Problemen Marantz Model M1" in de zoekmachines veschijnen.
Hierdoor denk ik dat mensen die een M1 bezitten en problemen ondervinden dit topic zullen vinden.

Mvg, Wil

Mogelijk het bekende software "handshake" probleem. HDMI bediening uit? Eigenlijk alles wat met elkaar communiceert via instellingen uitzetten. Vaak is de oplossing om separaat te bedienen, dus handmatig met de AB de M1 aan/uit zetten met de bijbehorende AB en zo ook de LG. Beetje Spartaans, maar als het werkt, dan moet het maar zo.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Early Bird

De M1 heeft geen afstandsbediening.

RHK

Ok, dat is wel een dingetje, ik ken het apparaat niet, dus ik dacht met een AB moet het dan maar zo. Tja, dan zal je met M1 medebezitters moeten overleggen. Misschien via Htforum.nl?
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Jokke

Early Bird

Heb het hele internet afgestruind en ook het ASR forum.
De M1 heeft vele problemen.
In mijn optiek is de M1 te vroeg op de markt gebracht.
De vele firmware updates wijzen daarop.
Omdat Marantz tegenwoordig onder Samsung valt vraag ik mij af of het komt doordat ik een LG tv heb.

dmeerpa

Dit probleem komt vaak voor bij LG OLED-televisies, waaronder de G-serie, en wordt meestal veroorzaakt door een defecte HDMI-CEC-handshake (Simplink) of een softwarefout in eARC, en niet door een hardwarefout. De zichtbare volumebalk geeft aan dat de tv denkt dat hij een extern apparaat aanstuurt, maar er wordt geen geluid doorgegeven.

• Voer een volledige "handshake"-reset uit (de meest waarschijnlijke oplossing)
    Soms is het niet voldoende om apparaten alleen uit te schakelen; ze moeten volledig van de stroom worden losgekoppeld om de verbinding te resetten.
    1. Haal zowel de stekker van de LG-tv als die van je soundbar/AV-receiver uit het stopcontact.
    2. Koppel de HDMI-kabel aan beide uiteinden los van de eARC-poort (HDMI 2).
    3. Wacht 5 volle minuten.
    4. Sluit eerst de soundbar/AV-receiver weer aan op het stopcontact.
    5. Sluit de HDMI-kabel weer stevig aan op de HDMI 2 (eARC)-poort op de tv en de soundbar.
    6. Sluit de tv weer aan op het stopcontact en zet hem aan
  • Pas de geluidsinstellingen van de LG-tv aan
    Ga naar Instellingen > Geluid > Geavanceerde instellingen en controleer het volgende:
    - eARC-ondersteuning: Zet deze optie even UIT en vervolgens weer AAN. Als deze momenteel is ingeschakeld, probeer hem dan helemaal uit te schakelen om te zien of standaard ARC werkt.
    - Digitale geluidsuitvoer: Wijzig de instelling van Auto naar Pass-through of PCM.
    - Geluidsuitvoer: Stel in op HDMI ARC-apparaat
  • Check Simplink (HDMI-CEC)
    1. Ga naar Instellingen > Algemeen > Externe apparaten > HDMI-instellingen.
    2. Zorg ervoor dat Simplink (HDMI-CEC) is ingeschakeld.
    3. Als deze functie al is ingeschakeld, schakel deze dan uit, wacht een paar seconden en schakel hem vervolgens weer in.
  • Toggle Soundbar Power
  • Laatste stappen voor het oplossen van problemen
    Probeer eens een andere kabel, Disable Quickstart+ een factory reset van de M1

Nog een oplossing dat ik tegenkwam, koppel alle andere HDMI-ingangen op de tv los en sluit enkel de M1 aan via EARC. Vervolgens op beide apparaten ARC/EARC selecteren en de M1 instellen als een extern apparaat dat met de Magic Remote wordt bediend. Daarna als het terug werkt kan je je andere HDMI-apparaat weer op de tv aansluiten.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

Early Bird

Citaat van: dmeerpa op Vandaag om 16:15:45Dit probleem komt vaak voor bij LG OLED-televisies, waaronder de G-serie, en wordt meestal veroorzaakt door een defecte HDMI-CEC-handshake (Simplink) of een softwarefout in eARC, en niet door een hardwarefout. De zichtbare volumebalk geeft aan dat de tv denkt dat hij een extern apparaat aanstuurt, maar er wordt geen geluid doorgegeven.

• Voer een volledige "handshake"-reset uit (de meest waarschijnlijke oplossing)
    Soms is het niet voldoende om apparaten alleen uit te schakelen; ze moeten volledig van de stroom worden losgekoppeld om de verbinding te resetten.
    1. Haal zowel de stekker van de LG-tv als die van je soundbar/AV-receiver uit het stopcontact.
    2. Koppel de HDMI-kabel aan beide uiteinden los van de eARC-poort (HDMI 2).
    3. Wacht 5 volle minuten.
    4. Sluit eerst de soundbar/AV-receiver weer aan op het stopcontact.
    5. Sluit de HDMI-kabel weer stevig aan op de HDMI 2 (eARC)-poort op de tv en de soundbar.
    6. Sluit de tv weer aan op het stopcontact en zet hem aan
  • Pas de geluidsinstellingen van de LG-tv aan
    Ga naar Instellingen > Geluid > Geavanceerde instellingen en controleer het volgende:
    - eARC-ondersteuning: Zet deze optie even UIT en vervolgens weer AAN. Als deze momenteel is ingeschakeld, probeer hem dan helemaal uit te schakelen om te zien of standaard ARC werkt.
    - Digitale geluidsuitvoer: Wijzig de instelling van Auto naar Pass-through of PCM.
    - Geluidsuitvoer: Stel in op HDMI ARC-apparaat
  • Check Simplink (HDMI-CEC)
    1. Ga naar Instellingen > Algemeen > Externe apparaten > HDMI-instellingen.
    2. Zorg ervoor dat Simplink (HDMI-CEC) is ingeschakeld.
    3. Als deze functie al is ingeschakeld, schakel deze dan uit, wacht een paar seconden en schakel hem vervolgens weer in.
  • Toggle Soundbar Power
  • Laatste stappen voor het oplossen van problemen
    Probeer eens een andere kabel, Disable Quickstart+ een factory reset van de M1

Nog een oplossing dat ik tegenkwam, koppel alle andere HDMI-ingangen op de tv los en sluit enkel de M1 aan via EARC. Vervolgens op beide apparaten ARC/EARC selecteren en de M1 instellen als een extern apparaat dat met de Magic Remote wordt bediend. Daarna als het terug werkt kan je je andere HDMI-apparaat weer op de tv aansluiten.
Hier zou de oplossing tussen kunnen zitten.
Hartelijk dank voor het posten.
Ga ermee aan de slag en kom er nog op terug.