eARC/CEC Cinema serie

Gestart door BlueSS50, februari 02, 2026, 09:48:37

Vorige topic - Volgende topic

BlueSS50

Goededag!
Ik loop tegen een probleem aan met mijn Cinema 60, mijn kinderen spelen nogal eens met de Playstation welke is aangesloten op de Cinema. Echter gebruiken ze hier een koptelefoon voor en hoeft de Cinema niet aan te gaan.
Ik heb hiervoor HDMI doorvoer in standby aanstaan voor de ps4. Maar als de de tv (Philips 65MLED910) aanzetten dan gaat de Cinema ook aan. Dit is niet wenselijk...

Ik heb HDMI bediening uit staan...  (eArc staat wel aan)

Is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?

Marvin

Er is vast een instelling in de PlayStation die dit aanzet.

Iets te snel gelezen, de tv zal vast nog een verborgen instelling hebben, gewoon alle HDMI instellingen doorlopen, van alle apparaten.
Kom je vast wel ergens iets tegen wat nog uitgevinkt kan worden.

BlueSS50

Ik ben eruit gekomen, in plaats van zoveel mogelijk uit te zetten wat met cec/easylink te maken heeft heb ik alles aangezet. vervolgens de optie 'voeding uit' op 'uit' te zetten.

Marvin

Het is altijd even zoeken wat voor jouw specifieke situatie de oplossing is.
Wat bij de één werkt doet bij een ander het tegenovergestelde.
Gewoon veel instellingen wijzigen en testen.
Mooi dat het nu werkt zoals gewenst.

BlueSS50

Citaat van: Marvin op Gisteren om 12:28:20Het is altijd even zoeken wat voor jouw specifieke situatie de oplossing is.
Wat bij de één werkt doet bij een ander het tegenovergestelde.
Gewoon veel instellingen wijzigen en testen.
Mooi dat het nu werkt zoals gewenst.

Te vroeg de slingers uitgehangen. Gisteravond ging hij weer vrolijk aan gelijk met de tv...

RHK

Citaat van: BlueSS50 op Vandaag om 07:15:09Te vroeg de slingers uitgehangen. Gisteravond ging hij weer vrolijk aan gelijk met de tv...
Met Marantz is het ook nog zo dat er vaak problemen kunnen zijn met de "software handshake" tussen aangesloten apparatuur.
Dus denk ik ook de standby uitzetten. Ik had in het verleden hetzelfde probleem. Heb alles uitgezet, ook de HDMI bediening en standby schakeling. Ik gebruik wel de HDMI Earc poort van mn LG. Dus via de tv audio AB knop op je Marantz krijg je gewoon het audiosignaal van je tv.
Op de tv in het menu (indien aanwezig) de audio decodering op passthrough zetten. Met Dolby surround doet je Marantz dan het omzetten van signaal in evt. desbetreffende codering. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

BlueSS50

Op de tv zijn de opties vrij beperkt. Komt in het kort neer op alles aan of alles uit. (dus zowel CEC als ARC)
Ik heb via Gemini nog een aantal opties gevraag die ik kan proberen. Ik blijf proberen...