Musmys Accuphase clone..................WOW.

Gestart door Mcorp, oktober 13, 2025, 14:35:22

Vorige topic - Volgende topic

Mcorp en 4 gasten bekijken dit topic.

Mcorp

Citaat van: Marvin op Gisteren om 19:21:34Ik vind het wel een goed verhaal, gewoon via Ali een clone laten bezorgen.
In vergelijk met een echte Accuphase vrij goedkoop, maar evengoed geen tientjes werk.
Lekker bezig man..!

Is altijd een gok maar om eerlijk te zijn wat is een gok als je bedenkt dat eigenlijk bijna alles uit China komt.
Voor mijn HD800 heb ik ook china versterkers gekocht en die bevallen me super, dit is een stap hoger natuurlijk maar ben van mening dat je alles moet proberen bevalt het niet er is altijd wel iemand die het gaat kopen.
tot nu toe in combi met de audiolabs pre amp klinkt het super en strak, zeker met de Canton speakers en Rel subs (die erg laag staan nu alles onder de 48Hz de rest doen de Cantons met gemak.
zodra de pre amp clone er is zal ik foto's maken en mochten mensen benieuwd zijn dan kunnen we vast wat afspreken.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Jokke

Probleem is dat het gecopieerd is van een premium merk als Accuphase.  Zolang Accuphase dat tolereert is het goed, maar het zou ook anders kunnen zijn natuurlijk ivm intellectual property.  Je betaalt immers niet alleen voor het materiaal, maar ook voor know how, marketing en branding.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

Mcorp

Citaat van: Jokke op Vandaag om 03:13:10Probleem is dat het gecopieerd is van een premium merk als Accuphase.  Zolang Accuphase dat tolereert is het goed, maar het zou ook anders kunnen zijn natuurlijk ivm intellectual property.  Je betaalt immers niet alleen voor het materiaal, maar ook voor know how, marketing en branding.
idd dit is geen diefstal alles is vrijgegeven en dus legaal om te maken, overigens werken alle versterkers volgens de zelfde principes dus beetje raar om dan te claimen dat het diefstal of copy is........misschien zie ik het verkeerd maar copy is gebruik maken van uiterlijk of kenmerken van bedrijven die daar patent op hebben maar als die er niet zijn .........is het geoorloofd.

Overigens heb ik er geen probleem mee dat mensen kopiëren omdat alles vrij zou moeten zijn iedereen zou moeten kunnen genieten van alles zonder daar een bizar hoge prijs voor te moeten betalen maar dat is weer een andere discussie.........

Jokke

Citaat van: Mcorp op Vandaag om 16:21:27idd dit is geen diefstal alles is vrijgegeven en dus legaal om te maken, overigens werken alle versterkers volgens de zelfde principes dus beetje raar om dan te claimen dat het diefstal of copy is........misschien zie ik het verkeerd maar copy is gebruik maken van uiterlijk of kenmerken van bedrijven die daar patent op hebben maar als die er niet zijn .........is het geoorloofd.

Overigens heb ik er geen probleem mee dat mensen kopiëren omdat alles vrij zou moeten zijn iedereen zou moeten kunnen genieten van alles zonder daar een bizar hoge prijs voor te moeten betalen maar dat is weer een andere discussie.........
Daarin geef ik je geen gelijk.  Intellectual property en patenten zijn belangrijk voor technologische bedrijven.  Je kan niet zomaar gaan lopen met het denkwerk en de R&D investeringen van anderen.

Maar ik heb ergens gelezen dat Musmys niet dezelfde ontwerpen gebruikt dan Accuphase...  Zodus, geen probleem.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

Mcorp

Citaat van: Jokke op Vandaag om 16:30:42Daarin geef ik je geen gelijk.  Intellectual property en patenten zijn belangrijk voor technologische bedrijven.  Je kan niet zomaar gaan lopen met het denkwerk en de R&D investeringen van anderen.

patenten en dergelijke zijn er voor mensen die rijk willen worden en ze kunnen betalen, maar zoals gezegd ik vind dat alles vrij moet zijn alles zou ten goede van alle mensen moeten zonder dat andere er rijk van worden. Is een manier van denken iedereen op deze werelbol kan goed leven als we alles samen doen geen geld maar alleen hulp aan iedereen,is helaas een utopie zou wel beter zijn voor iedereen geen macht, geen oorlog ......win win. tot die tijd betaal ik liever minder ben tenslotte nederlander  :schater:

idd Musmys is gebaseerd op ontwerpen geen copy.

TurboMarco

Ik vind Audiolab veel gelijkenissen vertonen met Cambridge audio en ook Rotel in de vroegere jaren, je zou er haast van denken dat ze clones zijn maar dat word nergens zo gepresenteerd.
Van Musmys gaat het verhaal zo over de hele wereld wel rond dat het Accuphase clones zijn, en als je het puur op het uiterlijk beoordeeld is dat ook wel terecht maar als consument kan je het ook zien als een hele betaalbare versterker t.o.v het origineel wat mijn inziens veel te duur is en dan nog maar de vraag is of die wel zoveel beter klinkt.
Dat laatste vraag ik mij nog het meest af en al het overige vind ik eigenlijk niet zo spannend.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4