De zin en onzin van luidspreker ontkoppeling...

Gestart door Jokke, Vandaag om 11:31:11

Vorige topic - Volgende topic

Jokke

Ik werd op een Marantz facebook groep aangemaand om spikes of isoacoustics Gaia's onder mijn luidsprekers te plaatsen, voor beter klank.  Alleen geloof ik daar niet in.

Wat is jullie gedacht hierover?  Enige ervaring?

Als je de gebruikersreviews mag geloven, kan het wel een verschil maken.  Ik blijf sceptisch.

https://www.crutchfield.com/S-iK2dr8bqkLF/p_892GAIA2/Reviews/IsoAcoustics-GAIA-II.html

B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

NB

Je kunt het uitproberen toch?
Ik heb spikes met schoteltjes die ik aan de onderkant met kurk heb bekleed.
Met rubber doppen had ik een wat bonkerig laag.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Gewoon proberen

Wij hebben het vroeger ook in de winkel en op demo's gedaan met 2 dezelfde set speakers en a/b schakelen met een Accuphase pre amp c11 dus a/b schakelen ging heeeellll snel geen verschil en mensen gingen gokken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio TANNOY

TurboMarco

Wanneer de luidsprekers hoger of lager komen te staan zal je dat wel kunnen horen, alleen de mate van zal verschillen.
Ik geloof niet dat het wat betreft materiaal nog wat uitmaakt waarmee je ze hoger zet.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4

mountainbiker

Geen spikes gebruiken maar kurken onderzetters van de Action. Deze gebruik ik overigens om beschadigingen tegen te gaan van de luidsprekers.
https://www.action.com/nl-nl/p/2523277/onderzetter
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE