Hi Marantz-forum,
Eerder deze week heeft mijn Marantz SR6015 nachtelijk een automatische firmware update uitgevoerd. De dag erna stond "error 0102" in het venster van de receiver met de mededeling dat ik het apparaat moest ontkoppelen van stroom en opnieuw insteken.
Hierop volgt wederom een poging tot update, die iedere keer weer (6+ keer) faalt. De receiver is met een nieuwe ethernet-kabel direct verbonden aan mijn internet-router. Internet functioneert, ik kan de kabel op andere devices insteken en probleemloos internetten.
Daaropvolgend heb ik, op advies van Marantz support,
volgende reset procedure uitgevoerd. Ook deze blijft maar falen, loopt iedere keer tot ±92%, geeft aan 1min resterend gedurende 20+ minuten en stopt daarna vrolijk met dezelfde "error 0102" met verzoek tot unplug and reboot.
Gedurende al deze pogingen heb ik het apparaat ook 30minuten en zelfs uren lang unplugged gehad met de hoop dat het daarna wel zou werken.
Ik ben aan het eind van mijn latijn vwb troubleshooting en baal als een stekker. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat een dergelijk "premium apparaat" zich na ±4 jaar gebruik bricked met een automatische update. Maar goed, dat is emotie.
Ik zie wel dat het apparaat op mijn netwerk verbind, heb het Mac-adres en IP adres. Hij accepteert telnet heel kort, geen SSH, lijkt nog te luisteren op https (tcp/443), maar toont enkel een lege webpagina met twee balken. Kan ik misschien via seriele kabel verbinden in het chassis ergens?
Hopelijk hebben jullie inspiratie? Of weten jullie wellicht een servicepunt (regio Limburg, NL liefst?) die me wellicht verder kunnen helpen. Of is het apparaat werkelijk overleden en aan vervanging toe?
Alle hulp is van harte welkom, alvast dank voor het meedenken.
Grt, Ted