Beste Marantz-leden,
Ik heb een Marantz AVR NR1710 en gebruik de bijbehorende iOS remote app. Nu zit ik met het volgende:
Wanneer ik via de app kijk naar de aangesloten apparaten, valt mij op dat de regelaars bij mijn CoreElec mediaspeler (aangesloten via HDMI dit is ook het geval trouwens bij Oppo UHD en OLED TV, zie aansluiting hieronder:
1 CBL/SAT > HDMI Poort > Oppo UDP-203
2 DVD > HDMI Poort > OLED TV
3 Blu-ray > HDMI Poort > CoreElec Mediaspeler)
anders worden weergegeven dan bij mijn Oppo UHD Blu-ray speler en mijn OLED TV.
Bij de UHD Blu-ray en OLED TV zie ik netjes een 7.1-uitgang setup in het menu, zoals verwacht.
Maar bij de CoreElec mediaspeler wordt deze informatie anders getoond, terwijl de instellingen exact hetzelfde zijn ingesteld op bitstream/passthrough bij alle drie de apparaten.
Dit zou moeten betekenen dat het decoderen door de Marantz AVR gebeurd.
Mijn vraag:
Waarom laat de app bij CoreElec (mediaplayer) de uitgangen anders zien dan bij de andere apparaten? (Zie bijgevoegde screens)
Zie ik iets over het hoofd? Zijn er bepaalde instellingen waar ik op moet letten?
Ik heb alle audio-instellingen alvast geverifieerd op bitstream/passthrough — zowel op de Oppo UHD Blu-ray, de OLED TV, als de CoreElec mediaspeler.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn, of wat ik eventueel nog kan proberen om dit op te lossen?
Alle suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
BeyondHD