Citaat van: RHK op mei 29, 2025, 12:29:36Ik bedoelde het niet persoonlijk hoor, m'n antwoord was meer humoristisch bedoeld. Het zal niet alleen de dac zijn die anders is, dan zal je het inderdaad waarschijnlijk niet horen.(ik dus ook niet met m'n tinnitus in m'n rechteroor) Maar met een andere dac zullen ze mogelijk ook wat andere componenten er omheen aangebracht hebben en dan zal je het waarschijnlijk wel kunnen horen. de AV 10 en 20 hebben beide dezelfde dac's, je betaalt bij de AV10 1500 Euro meer voor 2 kanalen extra. Belachelijk terwijl ze voor de rest volgens de spec's hetzelfde zijn.
Ik heb de voorkeur naar de AV20, die volgens Youtube audio recensenten een verbetering is t.o.v. van de AV7706 die ik heb.
Rustig afwachten tot de prijs voldoende aantrekkelijk is geworden.
Ik had het ook niet zo persoonlijk genomen.
Maar feit is dat velen iets beter vinden enkel omdat de prijs meer is, of omdat de specs op papier beter zijn.
Ja de componenten errond zijn anders... maar opnieuw zoals in mijn voorbeeld tussen mijn C40 en SaCd30n hoor ik daar toch niks van.
Tuurlijk heb ik de A-B vergelijken maar met een aantal songs gedaan, en misschien is er een hoorbaar verschil in bepaalde heel specifieke situaties.
Idem als ik de voorversterkers tussen beide heb vergeleken, mss is de Rotel daar een blocking factor om dat extra te laten horen.
Nu ooit komt er wel een andere eindbak...bv een Simaudio Moon 860a v2 bv.
Al zou ik zou voor de fun ook wel eens de nieuwe AMP 20 of 10 willen horen met dan de fronts gebridged. Leuk zou zijn dat ze een premium 2 kanaals highpower amp in het nieuwe design zouden uitbrengen zodat het matched met de rest.