Mijn PM-KI-Pearl-Lite heeft sinds kort een bijzonder probleem; na het aanzetten doet het rechterkanaal bijna niet mee. Wanneer ik het volume even flink opendraai komt hij tot leven en blijft het eigenlijk de rest van de luistersessie zonder problemen doen. Het maakt hierbij niet uit welke bron ik gebruik en wanneer ik de speakers omwissel blijft het probleem in het rechterkanaal dus de speakers heb ik ook uitgesloten als oorzaak.
Ik heb even een losse voorversterker geleend en de versterker in Power Amp direct mode gezet, hierbij blijft het probleem aanwezig. Volgens mij heb ik hiermee aangetoond dat het probleem zich in de eindversterkerprint bevindt.
Wat foutzoeken lastig maakt is dat het probleem zich niet altijd manifesteert en sowieso niet optreedt als ik de versterker even uit- en weer aanzet als het probleem al verdwenen is, pas als de versterker een dagje uit heeft gestaan keert het probleem terug. De eindversterkerprint an sich is redelijk eenvoudig opgebouwd dus ik zou graag zelf eens op onderzoek uitgaan. Heeft iemand dit gedrag ook al eens gezien of heeft misschien een idee waar ik mijn zoektocht het best kan starten?