vreemd gedrag M-CR612

Gestart door Sounds, april 08, 2025, 20:08:39

Vorige topic - Volgende topic

Sounds

Sinds een paar weken vertoond mijn CR612 vreemd gedrag, als ik het toestel aan zet met de afstandsbediening op tuner en daarna voorkeurszender 1 selecteer dan gaat hij naar dat station toe maar na ongeveer een halve minuut gaat hij spontaan naar voorkeurszender 2.
Als ik hem aan zet en tuner kies en daarna voorkeurszender 4 dan gaat hij na ongeveer 30 seconden naar voorkeurszender 5.
De stekker heb ik al zo'n 10 minuten uit het stopcontact gehad maar dat help niet, het toestel naar de fabrieksinstellingen resetten en daarna opnieuw instellen help ook niet. De nieuwste firmware is geïnstalleerd.

Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank!

JohnWx

Word of iets anders of er naar laten kijken maar of het nog waard is voor jezelf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

sattie

Zijn die presets van internetradio of FM/DAB ?
Al een complete reset geprobeerd vanuit het menu ?
Unit compleet geupdate met de laatste software via Heos ?

Sounds

Beste Sattie,
Het betreft de zenders op DAB+
Ik heb al een reset gegeven dus naar de fabrieksinstellingen en daarna alles opnieuw ingesteld.
De laatste firmware is ook geïnstalleerd.

Frits Denon

Gebruik je Heos ook? Ik zou de app ook even opnieuw installeren.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Sounds

Ik heb contact gehad met de service afdeling en die wisten mij het volgende te melden:

Op dit moment zijn er problemen bekend met het afspelen van DAB+ zenders op bepaalde Denon-modellen, waaronder de CEOL RCD-N12DAB/CR612. Onze technische afdeling is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing. We verwachten dat dit probleem met een toekomstige firmware-update zal worden verholpen.

Dus het lijkt een firmware probleem die er met de laatste update is veroorzaakt, nu maar wachten op een nieuwe update.

Sounds

Citaat van: Frits Denon op april 11, 2025, 07:18:41Gebruik je Heos ook? Ik zou de app ook even opnieuw installeren.

Nee, ik gebruik Heos niet.