Probeer DIRAC nu gedurende 14 dagen gratis

Gestart door dmeerpa, april 01, 2025, 08:53:15

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Blijkbaar kan je DIRAC nu 14 dagen gratis uitproberen.

https://www.dirac.com/online-store/dirac-live-room-correction-suite/#RCS

Er wordt opgegeven dat U hebt een kalibratiemicrofoon nodig om het instelproces te voltooien. De software herkent naast mijn UMIK-1 ook gewoon andere aangesloten microfoons, zelfs de interne microfoon van mijn laptop.

(Bij mijn laatste calibratie had ik de verkeerde mic gekozen, ik zat met de laptop in de kamer ernaast, en DIRAC klaagde over te veel distortion...en ik vond ook dat volume slideers per kanaal zo afweken van vorige meetingen  :roll: )
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Hovannevis

Ik heb de 'gratis' uitprobeer versie gedownload en.... het werkt niet bij een Marantz AVR . Want, zegt de helpdesk van Dirac: 'Hello, I'm sorry, but currently, we have free trials for the standalone PC and Mac versions only, not for AVRs/Processors'.

De oplossing: bestel een Dirac licentie (20% korting met MIDSUMMER20 geldig t/m 30 juni) en maak gebruik van de 30-dagen niet-goed-geld-terug regeling: 'However, you may consider buying a license since you can get a full refund by emailing us within 30 days of the purchase date.'

Marantz: Cinema 30 & SA7003; Panasonic: DP-UB9004; Rotel RB-1582 MKII & RB-1552 MKII & RMB-1075; Bowers & Wilkins: 702 S2 & 705 S2 & HTM71 S2 & CCM663 & DB3D; Arendal: 1723 HEIGHT S

dmeerpa

Citaat van: Hovannevis op Gisteren om 09:42:42Ik heb de 'gratis' uitprobeer versie gedownload en.... het werkt niet bij een Marantz AVR . Want, zegt de helpdesk van Dirac: 'Hello, I'm sorry, but currently, we have free trials for the standalone PC and Mac versions only, not for AVRs/Processors'.

De oplossing: bestel een Dirac licentie (20% korting met MIDSUMMER20 geldig t/m 30 juni) en maak gebruik van de 30-dagen niet-goed-geld-terug regeling: 'However, you may consider buying a license since you can get a full refund by emailing us within 30 days of the purchase date.'

Ik vrees dat er iets niet geheel duidelijk is.
De DIRAC calibratie software draait altijd op PC/MAC. Nadien als alles berekend is wordt ze opgeladen naar de compatibele AVRs/Processors. Dus die licentie aankopen gaat niks veranderen.

Concreet download je de software op uw PC/MAC. Je start deze op (AVRs/Processors en computer moeten op hetzelfde netwerk zitten). De DIRAC soft herkend je AVRs/Processors, selecteer deze. De MIC kan je aansluiten op de AVRs/Processors of de computer. Start nu het kalibreren via de computer, maak de nodige aanpassingen aan de curve, herbereken, en uiteindelijk laad je deze op...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Hovannevis

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 16:18:47Ik vrees dat er iets niet geheel duidelijk is.
De DIRAC calibratie software draait altijd op PC/MAC. Nadien als alles berekend is wordt ze opgeladen naar de compatibele AVRs/Processors. Dus die licentie aankopen gaat niks veranderen.

Concreet download je de software op uw PC/MAC. Je start deze op (AVRs/Processors en computer moeten op hetzelfde netwerk zitten). De DIRAC soft herkend je AVRs/Processors, selecteer deze. De MIC kan je aansluiten op de AVRs/Processors of de computer. Start nu het kalibreren via de computer, maak de nodige aanpassingen aan de curve, herbereken, en uiteindelijk laad je deze op...
Ja dat dacht ik dus ook, echter de licentie werkt niet samen met de AVR. Ik draai de software op mijn MacBook. J moet dan verbinden met de receiver om te kunnen communiceren over je setup en de metingen. Dat werkt dus niet met de gratis versie. Nadat ik de niet-gratis versie had gekocht werkte het als een tierelier. Maar ja, dat is ook wat de helpdesk van Dirac zegt.
Marantz: Cinema 30 & SA7003; Panasonic: DP-UB9004; Rotel RB-1582 MKII & RB-1552 MKII & RMB-1075; Bowers & Wilkins: 702 S2 & 705 S2 & HTM71 S2 & CCM663 & DB3D; Arendal: 1723 HEIGHT S