Marantz Cinema 30 review

Gestart door CBdicX, januari 29, 2025, 17:34:12

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 10:28:12Als het niet in de mix zit komt het er dan toch ook niet uit  :|

Die 7 kanalen zijn 5.1 + SB.
Ik zou dan zeggen als de hoogte kanalen geupmixed worden, waarom de FW dan niet, ondanks dat die ook als actief staan.
Zou een ander verhaal zijn als de input 5.1.2 zou zijn, dan snap ik de FW inactief.

RHK

Bij mij is het net zo. De disc vermeld Atmos op het logo, maar in het BD speler menu verschijnt 7.1 Dolby True HD Multi. Dat kan ook zijn omdat mijn Pana inmiddels een jaar of 8 oud is, zal in de recente  Pana wel als Atmos getoond worden.
De Marantz leest dat als Atmos en vermeld wel de hoeveelheid speakers, dus ook de Dolby enabled, in het display van de Marantz.
Geluid komt ook uit de Dolby enabled. Het is hetzelfde wat TurboMarco vertelt, frontwide voegt daar imo niks aan toe. Als je dikke fronts en dikke surrounds hebt en bijv. 2 subs, een dikke center,  dan heb je een bak met herrie en dan is het echt wel genoeg en waan je jezelf in de bioscoop. Athans, dat is mijn beleving. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 10, 2025, 10:35:35Bij mij is het net zo. De disc vermeld Atmos op het logo, maar in het BD speler menu verschijnt 7.1 Dolby True HD Multi. Dat kan ook zijn omdat mijn Pana inmiddels een jaar of 8 oud is, zal in de recente  Pana wel als Atmos getoond worden.
De Marantz leest dat als Atmos en vermeld wel de hoeveelheid speakers, dus ook de Dolby enabled, in het display van de Marantz.
Geluid komt ook uit de Dolby enabled. Het is hetzelfde wat TurboMarco vertelt, frontwide voegt daar imo niks aan toe. Als je dikke fronts en dikke surrounds hebt en bijv. 2 subs, een dikke center,  dan heb je een bak met herrie en dan is het echt wel genoeg en waan je jezelf in de bioscoop. Athans, dat is mijn beleving. 8-)

Het gaat er niet om of Front Wide nu wel of niets toevoegd aan een setup.
Daar zal in de ene setup wel behoefte aan zijn, de andere, waar de surrounds op de correcte plek staan, niet.

Ik vermoed dat het Dolby is die de boel een beetje in de maling neemt met dat Atmos naampje.
Ook al het punt dat Dolby Atmos niet laat zien wat de input naar de receiver is, waar DTS en Auro dit wel doen.
Bij Atmos blijft de invoer leeg op de naam Atmos na.
Hoeveel speakers invoer, en welke krijg je niet te zien, en dan vraag ik mij af, waarom niet ?
Wat moet er verborgen gehouden worden ?

Ik vind als ALLE speakers met Atmos actief staan, ook ALLE speakers geluid moeten geven.
Dat is dan met Atmos de ene keer wel (Netflix en HBO), dan andere keer niet (deze Sony BD speler en Disney)

Denk dat ik er nooit achter ga komen wat dit is  violent1

Wat ik nog kan doen is een Pansonic BD Atmos speler laten komen via Amazon (178,00 euro), eens kijken wat die doet.
Werkt het wel kan ik kijken of ik die hou, werkt het niet of is het resultaat hetzelfde, gaat ie weer retour.

TurboMarco

Ik krijg op de versterker wel te zien dat atmos actief is, dus ook welke speakers actief zijn.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 11:13:44Ik krijg op de versterker wel te zien dat atmos actief is, dus ook welke speakers actief zijn.

Bij mijn eerste foto zie je Atmos actief, echter in de speaker layout aan de rechterkant van het display, niets.
Bij iedere andere codec komen daar gewoon de actieve speakers te staan zoals ook in de 2e foto.
Maar misschien is dat een D&M dingetje.

RHK

We zijn wel lekker bezig zo  :-D , is het misschien een idee om naar dit topic te gaan voor de Atmos discussie?
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18861.0
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 10, 2025, 13:11:40We zijn wel lekker bezig zo  :-D , is het misschien een idee om naar dit topic te gaan voor de Atmos discussie?
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18861.0

Ja, een zijweg inslaan gebeurd zo vaak, ik lig er niet wakker van, het gaat tenslotte ook over de C30 (gedeeltelijk)

Wel heb ik zojuist een Sony UBP-X800 M2 gekocht, als het niets oplevert tov de S6700 gaat ie weer retour, ben benieuwd.

RHK

Ok, zal ook een knappe speler zijn. Ik hou het liever bij Panasonic vanwege de geweldige beeldweergave.
Nu nog een goede Atmos blu-ray er in en je kan knallen.
Deze is een goede demo voor Atmos; https://www.bol.com/nl/nl/p/mission-impossible-dead-reckoning-part-one/9300000160592463/
Voor die prijs heb je een geweldige film.

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 10, 2025, 15:16:27Ok, zal ook een knappe speler zijn. Ik hou het liever bij Panasonic vanwege de geweldige beeldweergave.
Deze is een goede demo voor Atmos; https://www.bol.com/nl/nl/p/mission-impossible-dead-reckoning-part-one/9300000160592463/
Citaat van: RHK op februari 10, 2025, 15:16:27Ok, zal ook een knappe speler zijn. Ik hou het liever bij Panasonic vanwege de geweldige beeldweergave.

Ik heb een Sony genomen omdat mijn Oled ook Sony is, zo worden er wat opties mogelijk via de TV software wat ik bij een ander merk niet krijg.
(Slimme marketing waar ik ook nu weer intrap 😉)

Grappig, die MI is toevallig vandaag op Netflix verschenen, in Dolby Vision en Dolby Atmos.
Als het wat wordt met de nieuwe Sony  kan ik de 2 versies voor die 15 euro eens vergelijken  :yes:

Moet wel zeggen dat die prijs van UHD behoorlijk naar beneden is gegaan in een paar jaar.
Ik weet nog dat de eerste 4K disks rond de 50 euro en meer waren......

RHK

Ok, ja je hebt gelijk softwarematig met de merken wel samen communiceren. Sony it is. Ik heb het op Netflix vergeleken, jij raadt het zeker wel........

dmeerpa

Gewoon een x-box nemen... zwier je er kodi op, heb je nog een mediaspeler er gratis bij.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 10, 2025, 15:52:40Ok, ja je hebt gelijk softwarematig met de merken wel samen communiceren. Sony it is. Ik heb het op Netflix vergeleken, jij raadt het zeker wel........

En, kon je duidelijk audio verschil merken tussen MI Atmos op schijf, en MI Atmos streaming ?

Ik ben echt benieuwd als de nieuwe speler bevalt hoe BD/UHD met FW omgaat.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 10, 2025, 23:31:46En, kon je duidelijk audio verschil merken tussen MI Atmos op schijf, en MI Atmos streaming ?

Ik ben echt benieuwd als de nieuwe speler bevalt hoe BD/UHD met FW omgaat.

Ik merk wel verschil ja, vanaf blu-ray is voller, dynamischer qua klank. Beeld is ook gedetailleerder.Kleurrijk.
Ik weet niet hoe anderen dit ervaren.

CBdicX

Nou, de nieuwe speler staat, en FW werkt, maar in Dolby is het  violent1

Het rottige met Dolby Atmos is dat het object gestuurd is en DSU er niets mee doet.
In "Everest" een paar effecten maar mag geen naam hebben, maar ze werken.
Het is dus puur afhankelijk of FW gebruik in gemixt is, is dat niet het geval, of weinig, dan blijft het uiteraard stil.

DTS(X) heeft dit probleem niet, FW doet het, ook NeuralX doet het prima.
DD+ DSU heeft ook dit probleem niet, FW werkt.
Alleen voor die rottige Atmos blijft FW gerommel, jammer.

FW is na exit met PLII weer tot leven geblazen voor Atmos, en dat is nu net het formaat wat er weinig mee doet, ook niet op een BD.
Ik ga nog verder testen en zal een UHD disk laten komen en kijken hoe dat gaat.
Jammer dat het niet te zien is, er wordt namelijk altijd TreuHD (Atmos) 7.1 vermeld, meer niet  wat Dolby betreft  :no:

Maar om bij de review van de Cinema 30 te blijven, die functioneerd prima, doet wat er gedaan moet worden, dat is top !!

TurboMarco

Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat FW geen toegevoegde waarde heeft, en natuurlijk is Atmos object based en ook is keer op keer gezegd dat de hoeveelheid daarvan van de mix af hangt.

Iets van plaat voor de  violent1

edit: niet lullig bedoeld hoor, wanneer mensen in hun auto 3 reservewielen mee wil nemen zeg ik doe dat!
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303