Marantz Cinema 30 review

Gestart door CBdicX, januari 29, 2025, 17:34:12

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Citaat van: TurboMarco op februari 09, 2025, 10:06:19Op papier doet mijn Onkyo speler geen Atmos maar word wel keurig afgespeeld

Me too, M'n Pana doet 7.1 True HD, de AV7706 leest het als Dolby Atmos en geeft het ook zo  door.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: Stadium III op februari 09, 2025, 10:05:22welke heb je dan ?
Om je eerlijk te zeggen, geen idee.
Ik heb deze 4-5 jaar geleden in de uitverkoop gekocht, het is de meest eenvoudige Sony.
Paar keer een muziek cd gespeeld en dat is het.
Kan mij niet herinneren dat ik een BD film afgespeeld heb op dit ding ...

Doet iedere BD speler Atmos dan ?

Stadium III

Als je de geluidsuitvoer over HDMI als bitstream weg zet dan geeft hij een ongecomprimeerd signaal door naar de reciever die het codeerd als Dolby Atmos of anders

Probeer het eens
(toch wel leuk een ATMOS bijeenkomst )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op februari 09, 2025, 11:31:50Als je de geluidsuitvoer over HDMI als bitstream weg zet dan geeft hij een ongecomprimeerd signaal door naar de reciever die het codeerd als Dolby Atmos of anders

Probeer het eens

Ga ik zeker doen.

CBdicX

Citaat van: Stadium III op februari 09, 2025, 11:31:50Als je de geluidsuitvoer over HDMI als bitstream weg zet dan geeft hij een ongecomprimeerd signaal door naar de reciever die het codeerd als Dolby Atmos of anders

Probeer het eens

Het is een Sony BDP-S6700 en die is helaas niet geschikt voor Atmos.

Stop ik er een Atmos film in, ik heb er 1  :-o , Everest, dan kan ik Atmos selecteren maar er wordt DD+ afgespeeld.
Ik kan op de Cinema 30 wat Dolby betreft ook niet anders selecteren dan DD+DSU, en DTS en Auro3D, Atmos komt niet voor in de audio lijst.
Ik heb nog een andere HDMI kabel getest, waarvan ik zeker weet dat het 2.1 HDMI is, en niet 1,4 HDMI, want dat kon ik niet zien op de eerste kabel, maar helaas, geen Atmos.

Qua audio instel mogelijkheden is het nagenoeg allemaal AUTO, Bitstream of uncompressed audio worden niet genoemd.

Krijg je normaal gesproken ook "Atmos" als je een TreuHD BD afspeelt waar dan niet vermeld is dat het een Atmos disk is ?

TurboMarco

CiteerKrijg je normaal gesproken ook "Atmos" als je een TreuHD BD afspeelt waar dan niet vermeld is dat het een Atmos disk is ?
Nee tenzij er in het menu van de disc de audio opties Dolby Atmos vermeld staat.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 08:19:22Nee tenzij er in het menu van de disc de audio opties Dolby Atmos vermeld staat.

:gp:

Ik ben nogal "maagdelijk" in BD speler wereld.......

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 08:26:32

Tja, dat is het em nu net, ik kan geen bitstream selecteren op deze "Phony".

TurboMarco

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Heb je de Sony al gecontroleerd op een firmware update ?

edit: https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/sony-s6700-no-atmos-update.862512/

CiteerProblem: "The HD Audio (Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio, and DTS-HD Master Audio) is not output by bitstream."

CiteerSolution: "Set[BDAudioMIXSetting]in[Audio Settings] to [Off]"

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 08:49:51Heb je de Sony al gecontroleerd op een firmware update ?

Ik heb het voor mekaar gekregen, ik heb alles wat Sony standaard AAN zet, op UIT gezet, en ja hoor, ATMOS in beeld op de C30.

Alleen de vlag gaat nog niet uit, want het is qua Front Wide gebruik nihiel.
Als ik dan op INFO druk op de C30 krijg ik te zien dat de audio input "maar" 7 kanalen is, DSU is wel actief want die maakt er 13 van.
Toch vreemd dat een BD disk maar 7 Atmos kanalen als uitvoer naar de receiver geeft, tenzij het natuurlijk gewoon geen Atmos is ;-)

De FW speaker blijft net zo stil als in Disney, dus er gebeurd iets in de Sony wat Disney ook doet.
Zet ik TreuHD + NeuralX aan, hoppa, FW "schreeuwen" het uit van plezier  :yes:

Ik heb geen idee wat dit is, maar vermoed als ik een "werkelijke" Atmos speler zou testen, dat het correct werkt.
Dit is en blijft een DD speler, niets meer.
Dat ik nu Atmos in het display zie, zegt opzich niets.
De truuk van alles uitzetten kan alleen betekenen dat het Atmos "vlaggetje" mee gestuurd wordt, en er in het display van de C30 Atmos verschijnt, wat anders tegengehouden wordt.
DSU doet er niets mee om FW actief te krijgen, ondanks dat alles als actief in beeld komt bij INFO.
Er is dus iets krom in dit traject, wat via Disney ook zo is  violent1

De effecten van met Atmos actief, en zonder, maken geen verschil, het is dus maar een naampje, meer niet zo lijkt het.

TurboMarco

CiteerAlleen de vlag gaat nog niet uit, want het is qua Front Wide gebruik nihiel.
Klopt vanwege dat Atmos object gebaseerd is.

Wat ik al eerder vermelde, front-wide heeft weinig toegevoegde waarde en je kan dat net zo goed achterwege laten zeker wanneer je goede fronts hebt staan.

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2025, 09:43:28Klopt vanwege dat Atmos object gebaseerd is.

Toch blijft het vreemd met een 7 kanaal input, dat wel de hoogte speakers het doen, maar niet de front Wide.
En de concurrent NeuralX, nergens last van heeft.....

TurboMarco

Als het niet in de mix zit komt het er dan toch ook niet uit  :|

5.1.4

Philips 75PUS8303