Marantz Cinema 30 review

Gestart door CBdicX, januari 29, 2025, 17:34:12

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op februari 12, 2025, 16:27:12Volgens mij is er al een paar keer gezegd dat FW geen toegevoegde waarde heeft, en natuurlijk is Atmos object based en ook is keer op keer gezegd dat de hoeveelheid daarvan van de mix af hangt.

Iets van plaat voor de  violent1

edit: niet lullig bedoeld hoor, wanneer mensen in hun auto 3 reservewielen mee wil nemen zeg ik doe dat!

Geen punt, ik ben ruim 45 jaar actief met audio, vaar mijn eigen koers, en ja, soms loop ik op een zandbank  :wink:

Dat FW gedoe ligt niet aan de speakers, gebeurt ook met andere speakers boven de 5.x en dan met name met Dolby Atmos, omdat die vasthouden aan objects wat uiteraard het goede is van Atmos mits goed gemixt, en dat is het em nu net.

DSU heeft dit probleem uiteraard niet omdat het kanaal sturing is.

DTS(X) en NeuralX zijn ook kanaal sturing dus die slikken alles.

Kanaal sturing is minder nauwkeurig dan object sturing, maar dan moet object sturing wel consequent toegepast worden, dat gebeurt helaas niet.
Waarom niet is mij onduidelijk, vaak kom je dan ook de term tegen op diverse audio forums:

Atmos sucks
(zeker met wat complexere setups)

Ligt niet aan de speakers, ligt niet aan de setup, ligt niet aan de receiver, ligt aan de Dolby Atmos mix.
Nu gaat het af en toe wel, in het Atmos begin was het helemaal but.

Best wel jammer van zo'n mooie codec dat het zo wisselvallig werkt  :no:

RHK

Werkt prima met een Atmos blu-ray.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2025, 20:30:37Werkt prima met een Atmos blu-ray.

Was het maar zo bij alle Atmos films  :no:
Everest is Atmos, met zat actie, maar helaas.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 12, 2025, 20:45:27Was het maar zo bij alle Atmos films  :no:
Everest is Atmos, met zat actie, maat helaas.

Ja daar zit verschil in, het beste kan je een film kopen van een recente productie. Everest is opgenomen in 2015, dus die moeten ze dan remasteren naar 4K en Atmos. Ik had je al een suggestie gedaan van een recente goed opgenomen Atmos productie, maar die heb je niet gekocht.  nonono
En oh ja, ik heb destijds speciaal een topic gestart voor dit soort issues, waarop we de codecs kunnen bespreken en uitwisselen van filmtips.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 12, 2025, 21:29:57Ja daar zit verschil in, het beste kan je een film kopen van een recente productie. Everest is opgenomen in 2015, dus die moeten ze dan remasteren naar 4K en Atmos. Ik had je al een suggestie gedaan van een recente goed opgenomen Atmos productie, maar die heb je niet gekocht.  nonono
En oh ja, ik heb destijds speciaal een topic gestart voor dit soort issues, waarop we de codecs kunnen bespreken en uitwisselen van filmtips.

:gp:

Ik krijg morgen de laatste Mission Impossible in UHD binnen.
Ik zal in jou topic laten weten hoe deze qua Atmos is.
Deze topic is ook onder gesneeuwd met uitstapjes die hier niet horen, ook mij eigen schuld.

RHK

Ja ook ok. Ik bedoelde het niet zo scherp dat het nou speciaal in dat andere topic moet, maar eigenlijk een verwijzing dat je daar voor bijv. Atmos films met elkaar wat filmtips uit kan halen om te proberen.
En ja, uiteindelijk is dat topic er wel voor bedoeld om die codecs apart in te bespreken.  8-)

CBdicX

Bericht van PostNL, pakket nog niet ontvangen.......
Gebeld met Bol, kunnen pas Dinsdag actie ondernemen.....

Ik zit nu wel in de hoek waar de klappen vallen  violent1  :-(

Voor mijn bevindingen met deze UHD schijf ga ik naar jouw andere draadje.

Nu maar weer op het spoor van de Cinema 30, en dat is  hello

pameijer

Citaat van: CBdicX op februari 15, 2025, 09:07:59Bericht van PostNL, pakket nog niet ontvangen.......
Gebeld met Bol, kunnen pas Dinsdag actie ondernemen.....

Ik zit nu wel in de hoek waar de klappen vallen  violent1  :-(

Voor mijn bevindingen met deze UHD schijf ga ik naar jouw andere draadje.

Nu maar weer op het spoor van de Cinema 30, en dat is  hello
Balen, ik heb eergisteren bij Bol de UHD's van MI Dead Reckoning en Dune Part 2 besteld, en gisteren keurig in de brievenbus. Stukje gekeken van MI DR, maar die geluidsmix is wel vet hoor!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15 + F15HP

CBdicX

Citaat van: pameijer op februari 15, 2025, 14:35:44Balen, ik heb eergisteren bij Bol de UHD's van MI Dead Reckoning en Dune Part 2 besteld, en gisteren keurig in de brievenbus. Stukje gekeken van MI DR, maar die geluidsmix is wel vet hoor!

Tja, het zit mij niet mee qua leveringen de laatste tijd  :no: