Citaat van: TurboMarco op januari 26, 2025, 10:50:13Films op disc koop ik bijna nooit maar muziek contents des te meer.
Die Oppo heb ik mijn oog in het verleden ook op laten vallen maar vond hem te duur, nu kijkend in de winkel zie ik een Panasonic DP-UB9000 4K die heel mooi om te zien is maar de prijs van 1199,-
Hi TurboMarco,
Ik heb zelf de Oppo UDP-203 4K Ultra HD Blu-ray Disc Player en de Oppo BDP-103D (Darbee Edition). Onlangs heb ik de Ugoos AM6B+ (Android mediaplayer) gekocht en CoreELEC geïnstalleerd, waarbij ik enkele kleine aanpassingen heb verricht. Deze mediaplayer ondersteunt Dolby Vision en HDR10+, mits je TV deze HDR-formaten ook ondersteunt, en je kan ook kiezen tussen Display LED (DV-Std) en Player LED (DV-LL) kwa instellingen.
Het blijkt dat de Oppo UDP-203 niet volledig Display LED (DV-Std) ondersteunt; de verwerking door de Player LED (DV-LL) gebeurt. Ik heb de beeldkwaliteit van de Ugoos AM6B+ vergeleken, waarbij de Display LED (DV-Std) verwerking door de TV wordt gedaan. De beeldkwaliteit van de Ugoos AM6B+ is overweldigend en staat absoluut niet onder voor de Oppo UDP-203. Wat het extra leuk maakt, is dat de AM6B+ slechts €175 kost, afhankelijk van waar je deze online bestelt.
Daarnaast kun je een NAS of een externe HDD bay aansluiten op een van de beschikbare poorten, zodat je je favoriete 1:1 kopieën van content kunt afspelen, mocht je dit willen boven het gebruik van de gebruikelijke streamingdiensten.