Einde van Blu-ray spelers ?

Gestart door TurboMarco, januari 26, 2025, 10:15:39

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Citaat van: TurboMarco op januari 29, 2025, 20:24:17Zeker een mooie prijs :yes:  maar ik liet mijn vrouw haar licht op een BD speler schijnen en zij kwam op het idee om een Panasonic ub9004eg1 te nemen want in haar ogen een mooier apparaat  :lol:

Snel bestellen voor ze zich bedenkt  en haar licht ook schijnen op de nieuwe LG G5 65 inch  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Dat de volgende tv een LG word was ik al zeker van, wel een 77 inch 8-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

TurboMarco

Na de aanschaf van de nieuwe Blu-ray speler heeft een maat van mij de wens om de Onkyo BDP graag te willen hebben, uiteraard en ik verzocht hem dan ook om de speler te koesteren aangezien de spelers als sneeuw voor zon aan het verdwijnen zijn.

Zojuist nog online gekeken en het is "niet meer leverbaar" tot "tijdelijk uitverkocht" wat de klok slaat.
Dit is nu al een niche markt en je zal zien dat 2e hands BDP's verder in prijs gaan stijgen.
Nu heb ik nog een redelijke back-up maar hoe zou de toekomst eruit gaan zien, gaan we de kant uit van platenspelers?
In hoeverre zit het met streaming? waarvan ik dat kwalitatief nog ernstig tekort vind komen, en stel dat het een inhaalslag gaat maken dan ben je nog steeds afhankelijk van je verbinding, valt die weg dan heb je niks.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

RHK

Ja, verdwijnen van blu-rays of spelers zie ik ook niet zitten. Zeker niet als het om films gaat, maar ook concerten. Die audiokwaliteit wint het van de streamingsdiensten. Als je kijkt op https://www.blu-ray.com/ en https://allesoverfilm.nl/ zie je dat de belangstelling en verkoop van blu-ray nog volop gaande is. Hoop dat het zo blijft.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

JohnWx

Citaat van: RHK op april 09, 2025, 18:00:07Ja, verdwijnen van blu-rays of spelers zie ik ook niet zitten. Zeker niet als het om films gaat, maar ook concerten. Die audiokwaliteit wint het van de streamingsdiensten. Als je kijkt op https://www.blu-ray.com/ en https://allesoverfilm.nl/ zie je dat de belangstelling en verkoop van blu-ray nog volop gaande is. Hoop dat het zo blijft.

als het de juiste data doorstuurt is er toch geen verschil tussen schijfje of data
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

TurboMarco

Citaat van: JohnWx op april 10, 2025, 12:53:15als het de juiste data doorstuurt is er toch geen verschil tussen schijfje of data

Citaat RHK
CiteerDe maximale bitrate van Dolby Atmos op Netflix is 768 Kbps. Disney+ zou dat ook ongeveer hebben, is niet zeker.
Op Amazon is dat 640Kbps.

Een blu-ray film met Dolby Atmos heeft een bitrate van 18,000 Kbps.
Dus het is logisch dat de kanaalscheiding en kwaliteit met Atmos codering van een blu-ray echt wel een stuk beter is.
Kan je nagaan wat een compressie er bij de streamingsdiensten wordt toegepast.

Los van het geluid, het beeld is ook veel mooier vanaf de schijf dan een stream.

5.1.4

LG77C4

RHK

Hier zit wel auteursrecht op he. :)
5.2.2

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op april 10, 2025, 15:27:09Citaat RHK
Los van het geluid, het beeld is ook veel mooier vanaf de schijf dan een stream.

Oke dat wist ik niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio