Speciaal voor audiofielen: Maak kennis met de DCD-3000NE

Gestart door CBdicX, januari 25, 2025, 11:15:28

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Fraaie nieuwe CD speler van Denon.
Jammer dat dit BS verhaal weer uit de hoge marketing hoed getrokken wordt.....  :no:

Het begint al meteen fraai:
"Speciaal voor audiofielen": (begin zin in email reklame)
en "Ervaar muziek op authentieke wijze"

De Denon DCD-3000NE heeft korte, directe signaalpaden die interferentie minimaliseren en reproduceert een zuiver, transparant geluid dat trouw is aan de originele opname.
Denon Sound Master
levert dankzij deskundige afstemming de meest waarheidsgetrouwe geluidsweergave, zodat jij je muziek kunt ervaren precies zoals de artiest die bedoeld heeft.

Hoezo "trouw aan de originele opname", wie was daar bij dan in de studio, en hoe klonk die originele opname ?

Hoezo "Denon Soundmaster, wie is dat dan wel niet ?
En is dat iemand anders dan de "Marantz Soundmaster"?
Zal wl een druk baasje zijn met al dat afstellen.......

Hoezo "ervaren precies zoals de artist die bedoeld heeft", wie heeft met die artiest gesproken en het laten horen hoe het uit die 3000Ne komt, en waar ga je dan luisten ?

NB

Tja.. reclame kreten. Nieuw, verbeterd, nog beterder.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op januari 25, 2025, 17:20:57Tja.. reclame kreten. Nieuw, verbeterd, nog beterder.

Tja, het is vaak een waar wonder, met audio voorop, hoe iets toch altijd weer "verbeterd" kan worden.

Het lijkt wel of dat met opzet gedaan wordt  :wink:

Frits Denon

In gesprek met een dealer hier in het Noorden over een Ataoll SD 200 wordt mij duidelijk dat mijn al oudere Denon PMA 2010ae toch nog wel een fijne versterker is. En al dat marketing geneuzel kijk ik wel doorheen, zo langzamerhand. 
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op januari 25, 2025, 19:12:07In gesprek met een dealer hier in het Noorden over een Ataoll SD 200 wordt mij duidelijk dat mijn al oudere Denon PMA 2010ae toch nog wel een fijne versterker is. En al dat marketing geneuzel kijk ik wel doorheen, zo langzamerhand. 

Het is vanaf de jaren 90 al het zelfde gel.l

Even logisch nadenken en dan de conclusie trekken dat Sting of een ander iemand anders/beter kan klinken uuuhhh neeee

Zou dat wel zo zijn hebben we decennia naar .... geluisterd

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

CBdicX

Citaat van: Frits Denon op januari 25, 2025, 19:12:07In gesprek met een dealer hier in het Noorden over een Ataoll SD 200 wordt mij duidelijk dat mijn al oudere Denon PMA 2010ae toch nog wel een fijne versterker is. En al dat marketing geneuzel kijk ik wel doorheen, zo langzamerhand. 

Dat zullen de meeste mensen doen die kunnen nadenken, dat doorheen kijken.
Dat een fabrikant bepaalde innovaties benadrukt is logisch en te begrijpen.
Dat zijn dan ook vaak dingen die te testen zijn, of zijn gewoon zichtbaar.

Maar wazige verhaaltjes over "geluid zoals het bedoeld is", Sound Masters, en weet ik wat nog meer, daar moeten Denon en Marantz gewoon weg van blijven, hebben ze niet nodig, het is door de bank genomen prima spul, ook zonder die BS verhalen.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Voor die prijs hoort er natuurlijk ook gewoon een nutteloze tekst bij.

Frits Denon

Dit communicatie niveau had Denon vroeger niet nodig. Tegenwoordig kennelijk wel, zoals zoveel communicatie echt laagwaardig is geworden. Bijna dagelijks kom je dit wel tegen.

Jammer dat Denon zichzelf zo onderuit haalt.

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op januari 28, 2025, 13:40:58Dit communicatie niveau had Denon vroeger niet nodig. Tegenwoordig kennelijk wel, zoals zoveel communicatie echt laagwaardig is geworden. Bijna dagelijks kom je dit wel tegen.

Jammer dat Denon zichzelf zo onderuit haalt.

Snap het wel de cd speler is al heel lang uit ontwikkeld

dus moet je wat roepen

En zolang er mensen het verschil tussen een jaren 90 speler en vandaag de dag geen verschil kunnen horen  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio