Marantz Bass Distribution mogelijkheden

Gestart door CBdicX, december 16, 2024, 08:31:58

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Ik denk dat ik dit wel in dit BASS topic kan zetten. Heel lang mijn 2 subs laten managen via de Anti-mode.De subs kon ik hiermee apart mee inmeten en de Anti-mode regelde het zo af dat de pieken niet storend werden en het laag mooi strak was.
Nooit de moeite genomen om de AV7706 met de Audyssey SUB EQ mogelijkheid de 2 subs eens in te meten en dan eens luisteren hoe dat klinkt. Dus alle speakers en subs opnieuw ingemeten via Audyssey. Pas geleden eens gedaan en het resultaat is prima. Ook de andere kanalen klinken nog gedetailleerder en ruimtelijker. De surround bubble is er beter op geworden. Wel naar persoonlijke smaak het e.e.a. gefinetuned, de subs wat discreter laten meedoen met wat bijregelen. Het zal de software van de AV7706 zijn t.o.v. die van de Anti-mode, die al wat gedateerder is, alhoewel het met dat kleine bakkie er tussen ook prima klonk. Ik laat het voorlopig even zo.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 19, 2024, 20:27:30Ik denk dat ik dit wel in dit BASS topic kan zetten. Heel lang mijn 2 subs laten managen via de Anti-mode.De subs kon ik hiermee apart mee inmeten en de Anti-mode regelde het zo af dat de pieken niet storend werden en het laag mooi strak was.
Nooit de moeite genomen om de AV7706 met de Audyssey SUB EQ mogelijkheid de 2 subs eens in te meten en dan eens luisteren hoe dat klinkt. Dus alle speakers en subs opnieuw ingemeten via Audyssey. Pas geleden eens gedaan en het resultaat is prima. Ook de andere kanalen klinken nog gedetailleerder en ruimtelijker. De surround bubble is er beter op geworden. Wel naar persoonlijke smaak het e.e.a. gefinetuned, de subs wat discreter laten meedoen met wat bijregelen. Het zal de software van de AV7706 zijn t.o.v. die van de Anti-mode, die al wat gedateerder is, alhoewel het met dat kleine bakkie er tussen ook prima klonk. Ik laat het voorlopig even zo.

En dit voor een Anti Mode fan  :yes:
Welkom in de Audyssey familie  :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op december 19, 2024, 22:16:20En dit voor een Anti Mode fan  :yes:
Welkom in de Audyssey familie  :-D

Via Audyssey werd er altijd al gespeeld, de Antimode is er alleen tussenuit gehaald nu.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*